استاندارد و کیفیتساختمان

رعایت استاندارد در درب و پنجره های دو جداره یوپی وی سی

در ساخت انواع پنجره یو پی وی سی استانداردهایی وجود دارد که در هنگام تولید باید رعایت شوند تا مصرف کننده بتواند از مزایای این درب و پنجره دو جداره و شیشه دو جداره به نحو احسن استفاده کند. این موارد شامل گزینه های زیر می باشد:

✔ پروفیل

✔ یراق آلات پنجره دو جداره

✔ شیشه دو جداره

✔ کیفیت ساخت

✔ نصب یا تعویض پنجره دو جداره

1- پروفیل پنجره یو پی وی سی:

از لحاظ کیفی و همچنین از لحاظ قیمت، مهم ترین نقش در ساخت یک پنجره یو پی وی سی را پروفیل ایفا می کند. هر چقدر یک پروفیل با کیفیت و مرغوب باشد مشکلات آتی پنجره دو جداره هم کمتر می شود.

شاید یک پنجره با پروفیل نامرغوب از لحاظ شکل ظاهری برای مصرف کننده عام قابل تشخیص نباشد، اما مشکلاتی که در آینده گریبان گیر مصرف کنندگان، حتی باعث بیزاری آنان از پنجره یو پی وی سی می شود. مشکلاتی از قبیل تغییر رنگ (زرد یا قهوه ای) پروفیل، شکستگی پروفیل و یا حتی تغییر شکل و افتادگی پنجره دو جداره از حالت عادی .

2- یراق آلات پنجره یو پی وی سی:

یراق آلات پر مصرف در صنعت درب و پنجره یو پی وی سی شامل تک حالته، دو حاته، کشویی و فولکس واگنی می باشد. اگر یراقی می خواهید که هم از لحاظ کیفی، قیمت و همچنین کارایی در بالاترین سطح باشد، ما یراق دو حالته را به شما پیشنهاد می کنیم. در حال حاضر استفاده از یراق پنجره دو جداره  تک حالته، در دنیا دیگر مرسوم نیست و بیشتر از یراق دو حالته استفاده می کنند.

3- شیشه دو جداره پنجره یو پی وی سی:

با توجه به این که شیشه دو جداره یک عامل مهم در عایق بندی صدا می باشد بنابراین استاندارد بودن شیشه دو جداره از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

مشخصات یک شیشه دو جداره استاندارد:

گاز آرگون بهبود دهنده عایق صوتی و حرارتی است و در شیشه رنگی یا رفلکس گاز آرگون اجازه اثر گذاری اکسیژن بر کیفیت رفلکس شیشه را نمی دهد

تزریق سلییکاژن با دستگاهای مخصوص . نصب اسپیسر با بوتیل در شیشه های دو جداره عدم استفاده از اسپیسر بوتیل دار باعث عدم درز گیری اولیه و تخلیه هوا همزمان با تزریق گاز آرگون شده و عملاً تزریق گاز را بی فایده می کند. مرحله بعد به شستشوی خوب شیشه ها بستگی دارد چرا که در طول ساخت شیشه دو جداره گرد و غبار و آلاینده های موجود در کارگاه بر روی شیشه نشسته و تنها بعداز نصب پنجره دو جداره و اقامت ساکنین ایرادهای ساخت شیشه دو جداره مشخص می شود.

اکنون در ایران در اکثر کارخانه های صنعتی ساخت شیشه دو جداره برای پنجره دو جداره یو پی وی سی این موارد رعایت می شود، اما متأسفانه در بیشتر کارگاه هایی که ساخت شیشه دو جداره به صورت دستی انجام می پذیرد، این موارد رعایت نمی شود. در هنگام خرید شیشه دو جداره، حتماً از صنعتی بودن آن، اطمینان حاصل فرمایید.

4- کیفیت تولید و ساخت پنجره یو پی وی سی:

یک پنجره خوب و استاندارد علاوه بر داشتن فاکتور های ذکر شده از لحاظ مواد اولیه و متریال باید در ساخت آن هم تمام نکات ریز و مهم رعایت شود.

مجموعه ای اگر یک پروفیل فوق العاده با کیفیت و خوب به اضافه بهترین یراق آلات و شیشه هم استفاده کند، اما نتواند مونتاژ و تولید با کیفیت داشته باشد، نمی تواند یک پنجره دو جداره استاندارد و مرغوب تحویل مصرف کننده دهد. بنابراین داشتن نیروی مجرب و باتجربه  و همچنین ماشین آلات ساخت درب و پنجره دو جداره در این صنعت حرف اول را می زند.

5- نصب پنجره یو پی وی سی:

در واقع نصب یک پایان خوب برای یک پنجره دو جداره استاندارد است. نکته قابل توجه در نصب استفاده از ملزومات استاندارد در نصب می باشد.

منبع:

http://www.arshagroup.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا