خانه / بهداشت / 2 روش آسان برای حفظ تندرستی
2 روش آسان برای حفظ تندرستی-درست مصرف کنیم - آموزش همگانی - آگاهی مصرف

2 روش آسان برای حفظ تندرستی

بسیاری افراد بر این باورند که برای سالم ماندن تنها باید از برنامه غذایی مناسبی پیروی کنند و به علل و بهانه‌های متفاوت از جمله تنبلی، کمبود وقت و مشکلات جسمی از ورزش کردن گریزانند. در حالی که به منظور سالم ماندن و حتی کاهش وزن، ورزش و برنامه غذایی دو جزء جدایی‌ناپذیر از هم هستند.

از جمله ورزش‌های متداول میان افراد،« پیاده‌روی و دو» است اما ورزش‌های دیگری نیز وجود دارند که آسان و مؤثرند و زمان کمی برای انجام آن‌ها نیاز است و از همه مهم‌تر،  می‌توان به راحتی آن را در خانه انجام داد. در اینجا به اختصار دو روش مؤثر و آسان‌ برای افزایش فعالیت‌های فیزیکی به منظور حفظ سلامت جسمی را به شما معرفی می‌کنیم.

ورزش پله

ورزش پله بسیار مناسب و مؤثر است و برای انجام آن کافی است از پله‌ها در حالی که بدنتان صاف است و شکمتان را به تو داده‌اید، بالا روید. از این طریق علاوه بر سوزاندن کالری، قسمت پایین تنه شما قوی و سفت می‌شود. اگر سرعت خود را افزایش دهید و به حالت دویدن از پله‌ها در حالی که بدنتان صاف است بالا روید، سبب افزایش ضربان قلب و بهبود عملکرد قلبتان می‌شوید. در این حالت نسبت به دویدن و پیاده‌روی کردن کالری بیشتری می‌سوزانید.

ورزش پارو زدن

پارو زدن نیز ورزشی بسیار مؤثر و کالری‌سوز است که در مدت زمانی کوتاه، انرژی زیادی از شما می‌گیرد و با در گیر کردن قسمت بالاتنه به سلامتی قلب و دستگاه گوارش شما کمک می‌کند.

برای این کار کافی است بنشینید و پاهایتان را بر روی زمین دراز کنید و چوب یا قطعه‌ای دیگر را در دست بگیرید و چند مرتبه به سمت راست و چند مرتبه به سمت چپ پارو بزنید و با این کار بدن و سر خود را به همان سمت بچرخانید. با این کار عملکرد سیستم گردش خون شما نیز تقویت می‌شود.

منبع:

http://www.yjc.ir

همچنین ببینید

شیوه های کنترل خشم-درست مصرف کنیم - آموزش همگانی - آگاهی مصرف

شیوه های کنترل خشم

در این مطلب قصد داریم با ارائه چند راهکار مفید به شما کمک کنیم تا به آسانی بتوانید خونسردیتان را حفظ کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *