بیشتر بدانیم...

آنچه مردان انکار و زنان اهمال می کنند

میانگین عمر مردان بسیار کوتاه تر از زنان است زیرا آن ها مراقب خودشان نیستند. بسیاری از مردان حاضر نیستند بپذیرند یا متوجه نیستند که به کمک نیاز دارند و توصیه های پزشک خود را رعایت نمی کنند.

سهل انگاری های مردانه

بیشتر مردان تمایل دارند نشانه های ظهور یک بیماری را انکار کنند. از جمله وجود خون در مدفوع یا ظهور عوارض پوستی غیرعادی.

به تعویق انداختن مراجعه به پزشک

بسیاری از مردان حتی علائم جدی بیماری های قلبی را منکر می شوند. نشانه های بحرانی مانند خستگی، بی حسی در بازوی چپ، درد قفسه سینه و …. متأسفانه هنگامی به بیمارستان مراجعه می کنند که باید مستقیماً به CCU بروند.

غافل شدن از آزمایش پروستات

آزمایش پروستات برایشان ناخوشایند است. معاینه لمسی تنها راه تشخیص به موقع سرطان پروستات است. آزمایش خون باید حتماً به همراه معاینه لمسی انجام گیرد.

همه مردان باید این آزمایش ها را بعد از ۴۰ سالگی انجام دهند مخصوصاً آن هایی که تغذیه نادرست دارند یا چاق هستند که در آن ها خطر ابتلا به این نوع سرطان افزایش می یابد.

به تعویق انداختن آزمایش سرطان روده بزرگ

۹۰ درصد سرطان های روده می تواند به موقع تشخیص داده و درمان شود. بیشتر مردان (و زنان) باید از ۵۰ سالگی کولوسکوپی انجام دهند و پس از آن هر ۵ تا ۱۰ سال آزمایش را تکرار کنند.

مردان نگران سطح کلسترول خود نیستند

بسیار ضروری است که مردان از میانسالی سالی یک بار آزمایش خون انجام دهند و میزان کلسترول خونشان را پایین آورند.

تغذیه نادرست

با وجودی که مردان در مقایسه با زنان به چربی بسیار حساس ترند اغلب بیشتر از غذاهای فست فود و چرب استفاده می کنند.

سیگار

مرگ های حتمی ناشی از استعمال دخانیات بالاترین میزان مرگ و میر را در بین مردان داراست.

سهل انگاری های زنانه

آمارها نشان می دهند که زنان بیشتر از مردان به پزشک مراجعه می کنند: البته این دلیل نمی شود که آن ها همیشه بهترین انتخاب را برای حفظ سلامتی شان داشته باشند. خطای بسیار رایج زنان این است که آن ها بیش از آن که به فکر علاج خود باشند، فکر و خیال کرده و غصه می خورند.

سهل انگاری در معاینات فردی

هر ساله در امریکا نزدیک به ۱۰ هزار زن مبتلا به سرطان سینه مورد معالجه سریع قرار نمی گیرند چون نتیجه ماموگرافی آن ها طبیعی به نظر می رسیده است. بنابراین یک بار مراجعه به پزشک در سال جایگزین معاینه فردی و ماهیانه نمی شود. چنانچه توده ای در سینه خود احساس کردید فوراً با پزشک مشورت کنید.

سهل انگاری در معالجه پوست

زخمی که بهبود نمی یابد و خالی که شکل یا رنگ آن تغییر کرده است، می تواند نشانه های سرطان پوست باشد.

انجام ندادن آزمایش خون

زنان و به خصوص آن هایی که در معرض خطر دیابت هستند، باید به طور مرتب آزمایش خون انجام دهند. آزمایش غده تیروئید و میزان کلسترول حتماً باید در آزمایش های منظم انجام شود.

آشنا نبودن با نشانه های حمله قلبی

برعکس مردان، نشانه شماره یک در زنان، احساس سنگینی در قفسه سینه نیست بلکه بیشتر خستگی و میل مداوم به خوابیدن است. سوزش معده یا سوءهاضمه شدید نیز می تواند علامت یک حمله قلبی قریب الوقوع باشد.

استفاده بی رویه از هر نوع محصولات بهداشتی شخصی

بسیاری از محصولات بهداشتی که به عنوان ضدعفونی کننده معرفی می شوند به ناحیه واژینال آسیب می رسانند. اگر می خواهید از این محصولات استفاده کنید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای PH مناسب باشند. (۵/۵ PH) اگر از بوهای نامطبوع مزمن رنج می برید این امر ممکن است نشانه مشکلات غده تیروئید، دیابت یا کمبود استروژن باشد بنابراین به پزشک مراجعه کنید.

حذف صبحانه

حذف صبحانه و خوردن شام مفصل اشتباه بسیار بزرگی است.

چهارزانو نشستن

چهارزانو نشستن جریان خون را مسدود و ایجاد واریس می کند. بهتر است پاها را روی زمین دراز کنید.

عطر زدن قبل از رفتن زیر آفتاب

این کار می تواند موجب بروز واکنش شیمیایی شود و ضایعات پوستی جدی به همراه آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا