اخبارانرژیسوختمالی و اقتصادیمحیط زیست ومنابع طبیعیمنابع طبیعی

گشایش گره کور بورس نفت با اعطای تخفیف موقت به خریداران

 دانستنی :عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین باید نهایت تلاش خود را برای صادرات نفت در شرایط تحریم انجام دهند، در همین راستا تخفیف در قیمت می‌تواند فروش نفت در بورس را رونق دهد.

به گزارش دانستنی ،از مهر، پس از لغو معافیت های آمریکا به خریداران نفت ایران از اردیبهشت ماه سال جاری، صادرات نفت ایران کاهش یافت. به گونه ای که به عقیده برخی کارشناسان اگر این روند همچنان در چند ماه آتی ادامه یابد، دولت در تامین بودجه سال ۹۸ با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

 در همین راستا محمد مهدی مفتح با اشاره به تحریم های نفتی که توسط دولت آمریکا علیه ایران وضع شده است گفت: مسئولین باید نهایت تلاش خود را برای صادرات نفت در شرایط تحریم انجام دهند، یکی از موضوعات مهمی که می ‌تواند گره فروش نفت کشور را باز کند و موجب بی ‌اثر شدن تحریم‌ ها شود، اعطای تخفیف های لازم به خریداران نفت در بورس است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه ای علیه مردم ایران اعمال شده است. اما مسئولین باید با مدیریت درست و برنامه ریزی در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستند. نباید گذاشت نقشه آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران عملیاتی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به راه های مختلفی که برای بی اثر کردن تحریم ها وجود دارد گفت: قاعدتا راه های مختلفی برای مقابله با تحریم های نفتی وجود دارد. مسئولین باید اقدامات لازم را انجام دهند و نفت را صادر کنند. بورس نفت یکی از راهکارهایی بود که برای مقابله با تحریم های نفتی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: همان گونه که اشاره شد یکی از اقدامات مهم در راستای مقابله با تحریم ها بحث قیمت و تخفیفات لازم می تواند باشد. اما مسئولین باید موارد دیگر را هم مدنظر داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا