اخبارمحیط زیست

تدوین چارچوب اولیه برنامه مدیریت جامع رودخانه حفاظت شده کشف‌رود

دانستنی :‌چارچوب اولیه برنامه مدیریت جامع زیست بومی این رودخانه در نشستی با حضور کلیه دست‌اندرکاران رودخانه حفاظت شده کشف‌رود تدوین شد.

به گزارش دانستنی ،از مهر،مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به روند تدوین برنامه مدیریت جامع رودخانه حفاظت شده کشف رود افزود: این منطقه در استان خراسان رضوی و بخش‌هایی از آن در مجاورت شهر مشهد واقع شده است. تدوین برنامه مدیریت جامع این رودخانه که جزء چند رودخانه حفاظت شده کشور است از اردیبهشت امسال با حضور کلیه دست‌اندرکاران شروع شده و در حال حاضر چارچوب اولیه این برنامه استخراج و نهایی شده است.

ارواحی ادامه داد: در نشست سوم تدوین برنامه، حاضرین با تحلیل تهدیدات و مشکلات تالاب، اهداف راهبردی و اقدامات اولویت‌دار جهت حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب را در بلند مدت استخراج و تعیین کردند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران ضمن اشاره به نقش موثر و مشارکت همه ذینفعان بخصوص جوامع محلی و سمن‌ها در تدوین برنامه مدیریت جامع رودخانه حفاظت شده کشف‌رود اشاره کرد: فرایند برنامه‌ریزی پایین به بالا و کسب نظرات دست‌اندرکاران از اصول کلیدی رویکرد زیست‌بومی است که در تدوین این برنامه به آن پرداخته شده و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک این برنامه نهایی شده و برای تصویب و اجرا به مقامات استانی ارائه شود.

ارواحی ادامه داد: استخراج پروتکل‌های پایش، تدوین ساختار سازمانی بین‌بخشی و تهیه نقشه پهنه‌بندی منطقه گام‌های آتی هستند که در دو نشست بعدی تعیین خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا