اخباربهداشت

سازماندهی پست های مدیریتی پرستاری نیازمند بازنگری است

دانستنی :معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: سازماندهی پست های مدیریتی پرستاری، نیازمند بازنگری است.

به گزارش دانستنی ،از مهر،جلسه ویدئو کنفرانس مدیران پرستاری سراسر کشور با موضوع «بررسی مسائل نیروی انسانی پرستاری» و «بررسی راهکارهای بهبود مراقبت از نوزادان در راستای افزایش و نگهداری مناسب موالید» موضوع بخشنامه ۵۹۶/۱۰۰ مورخ ۱۰ مرداد ۹۸ وزیر بهداشت به دانشگاهای علوم پزشکی کشور، در دفتر معاونت پرستاری برگزار شد.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، در این جلسه ضمن قدردانی از مدیران پرستاری برای مشارکت بالای پرستاران در کمپین ملی فشار خون و پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری، تصریح کرد: این حضور مسئولانه و فعالانه در تاریخ پرستاری و مجموعه نظام سلامت ماندگار خواهد بود.

وی به بیان دغدغه‌ های مدیران پرستاری در حوزه نیروی انسانی پرداخت و از مدیران پرستاری درخواست کرد تا سوالات و مشکلات خود را در ارتباط با نیروی انسانی پرستاری با مسئولان معاونت توسعه وزارت بهداشت مطرح کنند.

در ادامه، علی ابرازه مدیرکل نیروی انسانی وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی در خصوص نیروهای طرحی پرستاری، خاطرنشان کرد: ابلاغیه تمدید طرح اواخر هفته آینده اعلام می شود که در این ابلاغیه شرایط و ضوابطی منظور شده است و از این پس مجوز سهمیه های طرح، براساس گروه پرستاری اختصاص می یابد.

مدیرکل اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت همچنین، در خصوص مجوزهای جذب نیرو در سال جاری، افزود: مجوزهای جذب در سال جاری براساس تعداد تخت‌ های گسترش یافته و برای مراکزی که کمبود نیروی انسانی دارند، منظور شده است.

وی از احتمال برگزاری آزمون استخدامی پیمانی در مهرماه و جذب نیروهای قراردادی در آذر ۹۸ خبر داد و گفت: مجوز جذب ۱۰ هزار نفر اخذ شده که با توجه به محدودیت‌ های ایجاد شده، نیاز است مراکز جدید و یا بخش‌های جدید از سایر روش های مدیریتی مانند برون سپاری استفاده کنند.

طالبی رئیس گروه تشکیلات مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، نیز در این جلسه، در پاسخ به سوالی در خصوص ضریب نیروی انسانی پرستاری، گفت: چارت تشکیلاتی مراکز درمانی براساس کتاب «نرم استانداردهای نیروی انسانی» تدوین شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه ها بازوهای اجرایی وزارت بهداشت هستند، از مدیران محترم پرستاری درخواست داریم که پیشنهادات خود در زمینه نرم‌ها و استانداردهای نیروی انسانی را به معاونت پرستاری ارائه دهند تا طی جلساتی در مورد آنها تصمیم گیری شود.

در ادامه، معاون پرستاری وزارت بهداشت، بیان کرد: سازماندهی پست های مدیریتی پرستاری نیازمند بازنگری است و باید توسط افرادی که متصدی در پست مربوطه هستند، اخذ شود.

در این جلسه، همچنین، راهکارهای بهبود مراقبت از نوزادان در راستای افزایش و نگهداری مناسب موالید بررسی و مقرر شد، پس از استماع نظرات و پیشنهادات مدیران پرستاری، طی جلسه ای با مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس این موضوع بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا