اخبارانرژیانرژی نوبرقسوخت

اتصال شبکه برق ایران و افغانستان به نفع مردم است!

دانستنی :معاون برق و انرژی وزیر نیرو به ظرفیت‌های خوب افغانستان در بخش منابع آبی و خورشیدی اشاره کرد و گفت: اتصال شبکه برق دو کشور به نفع مردم است و با وجود ظرفیت انرژی بادی خوب در مرز،‌ دو طرف می‌توانند از این ظرفیت ۱۶ هزار مگاواتی استفاده کنند.

به گزارش دانستنی ، از ایرنا، همایون حائری در دیدار با «گل خل می» وزیر آب و برق افغانستان افزود: اتصال شبکه برق دو کشور می‌تواند کمک خوبی در زمان‌های مورد نیاز باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی که در بخش منابع آب و خورشیدی افغانستان وجود دارد می‌تواند این کشور را به صادرکننده بزرگ برق تبدیل کند و اتصال شبکه این کشور به ایران یکی از راه‌های سرعت‌دادن به این موضوع است.

حائری بر همکاری بیشتر بین دو کشور تاکید کرد و گفت: اتصال برق افغانستان به ایران به این کشور کمک می‌کند برق تولیدی خود را به ترکیه، عراق و سایر کشورها صادر کند.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو به وجود ظرفیت انرژی بادی خوب در مرز دو کشور اشاره کرد و خواستار استفاده دو طرف از این ظرفیت حدود ۱۶ هزار مگاواتی شد.

وی ادامه داد: شرکت توانیر ایران این آمادگی را دارد تا در اسرع وقت برای برطرف‌کردن کمبودهای افغانستان اقدام کند. باید با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای اجرای طرح‌ها اقدام کرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این زمینه بسیار کمک‌کننده خواهد بود. آماده‌ایم چنانچه تجهیزات و نیروگاه‌های افغانستان آسیب دیده‌اند برای بازسازی همکاری لازم را داشته باشیم.

حائری از آمادگی برای ارسال بهترین متخصصان ایرانی به افغانستان برای کمک به نگهداری شبکه، بهره‌برداری و کنترل خبر داد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد خواستار تسریع در همکاری‌ها شد و گفت:‌ هر دو کشور باید از منافع و امکانات موجود به خوبی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا