اخبارانرژیسوخت

قیمت نفت رشد کرد

دانستنی :اظهارات مثبت تجاری چین و ترامپ، بازارهای جهان را که با تشدید جنگ تجاری به شدت ملتهب شده بودند، آرام کرد و تحت تاثیر این آرامش، قیمت نفت رشد کرد.

به گزارش دانستنی ، پس از اظهارات مثبت تجاری از سوی چین و پیش‌بینی قرارداد تجاری توسط ترامپ، بازارهای جهان که با تشدید جنگ تجاری به شدت ملتهب شده بودند، آرام شدند و قیمت نفت رشد کرد.

تا ساعت ۱۰:۴۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۲۲ سنت یا ۰.۳۷ درصد رشد کرد و به ۵۸.۹۲ دلار رسید. این در حالی است که این شاخص نفتی در معاملات دیروز نوسانات شدیدی را تجربه کرد و در حالی که در میانه روز ۱ درصد جهش کرده بود، در پایان پس از از دست دادن سود خود، ۱ درصد هم سقوط کرد تا سومین روز افت متوالی این شاخص ثبت شود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، ۱۶ سنت یا ۰.۳۰ درصد رشد کرد و به ۵۳.۸۰ دلار رسید. این شاخص هم در انتهای روز دوشنبه، پس از ۳ روز افت متوالی، با یک درصد سقوط مواجه شده بود.

ترامپ دوشنبه اعلام کرد که معتقد است چین مصرانه به دنبال رسیدن به توافق تجاری با آمریکا است. مقامات چین هم پیش از آن اعلام کردند خواهان حل اختلافات با مذاکرات توام با آرامش هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا