اخبارانرژیسوخت

نفتکش ایرانی آدریان دریا دوباره به سمت ترکیه برگشت

دانستنی :اطلاعات کشتیرانی نشان میدهد نفتکش ایرانی آدریان دریا دوباره مسیرش را در روز جمعه تغییر داده و به سمت ترکیه برگشته است.

به گزارش دانستنی ،از تسنیم، اطلاعات کشتیرانی نشان میدهد نفتکش ایرانی که در مرکز اختلافات بین واشنگتن و تهران قرار دارد، دوباره مسیرش را در روز جمعه تغییر داده و به سمت ترکیه برگشته است.

نفتکش آدریان دریا که قبلاً گریس۱ نام داشت، اکنون به سمت بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه می‌رود.

این سومین بار است که این کشتی مسیرش را طی ده روز تغییر داده است. اسکندرون در ۲۰۰ کیلومتری شمال پالایشگاه بانیاز سوریه قرار دارد که تصور می شود مقصد اصلی نفتکش بوده است.

نفتکش آدریان دریا با دو میلیون بشکه نفت در اواسط اوت پس از پنج هفته توقیف در جبل الطارق آزاد شد. دلیل توقیف این کشتی حمل نفت ایران به سوریه در نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا بود.

آمریکا عقیده دارد این نفتکش تحت کنترل سپاه پاسداران ایران است. آمریکا سپاه را یک گروه تروریستی می داند و به کشورهای منطقه در مورد کمک به نفتکش هشدار داده است.

یک سخنگوی دولت ایران گفت ایران نفت این کشتی را فروخته و مالک کشتی مقصد آن را تعیین می کند . وی هویت مالک را فاش نکرد.

نفتکش آدریان دریا پس از آزادی اعلام کرد که مقصد آن بندر کالاماتا در یونان است و بعد آن را به مرسین ترکیه تغییر داد. در روز سه شنبه این نفتکش ناگهان مسیر خود را تغییر داد و از ساحل ترکیه دور شد.

در حالی که جمعه صبح این نفتکش در غرب قبرس قرار داشت، در حرکتی مشابه دوباره تغییر مسیر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا