اخبارامداد و نجاتزندگی شهری

واژگونی تانکر حمل مواد شیمیایی و مصدومیت راننده

دانستنی :جلال ملکی سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران در خصوص حادثه واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی گفت: در ساعت ۱:۲۸ دقیقه بامداد امروز وقوع یک حادثه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

به گزارش دانستنی ،از فارس،جلال ملکی سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران در خصوص حادثه واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی گفت: در ساعت ۱:۲۸ دقیقه بامداد امروز وقوع یک حادثه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

 وی افزود: پیام ارسال شده به سامانه آتش‌نشانی حکایت از آن داشت که یک تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده قدیم جاجرود به سمت پردیس بعد از زیرگذر سعید‌آباد واژگون شده است.

ملکی گفت: بلافاصله مأموران آتش‌نشانی از ایستگاه به همراه تجهیزات لازم و تانکرهای حامل شخص به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ادامه داد: تانکر ۱۰۰۰ لیتری ماده شیمیایی از نوع سایرن که در میزان زیاد قابلیت اشتعال و انفجار را نیز دارد، واژگون شده بود و همین امر باعث شده بود تا ترافیک فوق‌العاده سنگینی در این محل به وجود آید به گونه ای که حتی مأموران آتش‌نشانی مجبور شدند تا از مسیر مخالف خود را به محل حادثه رساندند.

ملکی گفت: از آنجایی که پایین شهر اصطلاحاً به بغل خوابیده بود و در سطح جاده واژگون شده بود تمام ۳۰ هزار لیتر از ماده شیمیایی بیرون ریخته اما خوشبختانه به دلیل شیب جاده بسته جاده خارج شده و به کناره های مسیر رفته بود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان به سرعت با استفاده از کف و آب سطح جاده و اطراف محل وقوع حادثه را ایمن‌سازی کرده‌اند که خوشبختانه از بروز هر گونه حقی حریق و انفجاری جلوگیری شد.

ملکی گفت: در این حادثه هیچ خودرویی با تانکر برخورد نکرده و فردی جز راننده تانکر مصدوم نشد البته راننده هم پس از خروج از خودرو تحویل عوامل اورژانس شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا