اخبارخودرو

نشست ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره گرانی خودرو

دانستنی :عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون درباره گرانی خودرو و کاهش نیافتن قابل توجه قیمت آن در بازار، با وجود کاهش قابل ملاحظه نرخ ارز خبر داد.

به گزارش دانستنی ،از خانه ملت،ولی داداشی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش نیافتن قیمت انواع خودرو در بازار، با وجود کاهش محسوس نرخ ارز، گفت: با وجود اینکه شاهد کاهش قابل توجه نرخ ارز، در هفته‌های اخیر، نسبت به ماه‌های گذشته هستیم، اما قیمت انواع خودرو کاهش قابل توجهی در بازار نداشته است که علل آن باید مورد بررسی قررار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است تا به علل افزایش قیمت خودرو و نیز کاهش نیافتن نرخ آن در بازار به صورت جدی رسیدگی شود، اظهار داشت: کیفیت پایین محصولات تولیدی شرکت‌های خودروسازی و نیز قیمت بالای این محصولات موجب شده تا مردم شکایاتی را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس، از وصول شکایت‌های مردمی متعدد از وضعیت بازار خودرو به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و گفت: شرایط خودروسازی در کشور به‌گونه‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده به هیچ دستگاهی نسبت به تولید محصولات‌شان پاسخ‌گو نیستند، این رویه باید اصلاح شود.

دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد

داداشی همچنین از جلسه ویژه کمیسیون اصل ۹۰ درباره گرانی بازار خودرو در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: قرار است در این نشست مسئولانی از وزارت “صمت”، دادگستری و سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید حمایت‌های بیشتری را از خریداران خودروهای داخلی داشته باشد، زیرا دلال‌بازی در این بازار به نوسانات قیمت محصولات دامن زده و عملا کاری از دست مصرف‌کننده نیز ساخته نیست.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد:طبق گزارش‌ها و شکایات مردمی که به این کمیسیون رسیده، شرکت‌های خودروسازی در عمل به تعهدات‌شان برای تحویل محصول به مشتریان، خُلف وعده کرده‌اند که دلایل آن باید مشخص شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری خودروها داشته باشد، خاطرنشان کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که گویا دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا