اخبارانرژی

آرامکو مقدار زیادی نفت از اروپا سفارش داد

دانستنی :آرامکوی عربستان در اقدامی نادر حداقل ۱۲۰ هزار تن نفتا برای بارگیری از اروپا در ماه سپتامبر سفارش داد.

به گزارش دانستنی ،از تسنیم،آرامکوی عربستان در اقدامی نادر حداقل ۱۲۰ هزار تن نفتا برای بارگیری از اروپا در ماه سپتامبر سفارش داده است. عربستان به دنبال پر کردن جای خالی عرضه نفت و محصولات نفتی خود پس از حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشور است.

طبق گزارش مرکز تحقیقات ریفینیتیو اویل، شرکت آرامکو کشتی بریتیش ریزولوشن را برای حمل ۸۰ هزار تن نفتا از تواپسه روسیه در ۱۷ سپتامبر اجاره کرده است. ۶۰ هزار تن هم در ۲۴ سپتامبر از الوسیس یونان سفارش داده است.

اطلاعات نشان می‌دهد این‌ها اولین محموله‌های اروپایی هستند که از فوریه توسط آرامکو به آسیا فرستاده شده‌اند.

به گفته یکی از تاجران، خرید محموله‌های اروپایی برای آرامکو معمول نیست، ولی این شرکت کمبود A. ۳۱۰دارد. وی اضافه کرد برخی محمول‌ها هم قرار است به کره جنوبی فرستاده شوند.

A. ۳۱۰ یک درجه نفتا است که از رأس تنوره عربستان می‌آید. آرامکو در این شهر پالایشگاه نفت و گاز دارد.

از زمان حمله به تاسیسات نفتی عربستان، بازار نفتای آسیا بی ثبات شده است. کره جنوبی در روز پنجشنبه نفتا را با حدود ۱۰ دلار در هر تن گرانتر خریداری کرد. این بالاترین قیمت برای این محصول از می ۲۰۱۸ بود.

صادرات ماهانه نفتای عربستان سعودی بین ژانویه تا اوت، ۳۲۷ هزار تن بود که نصف صادرات نفتای امارات متحده عربی با یک میلیون تن هم نمی‌شود. ولی کاهش تولید عربستان بر بازار آسیا تاثیر می‌گذارد، چون این قاره اصولاً با کمبود نفتا مواجه است.

یک تاجر نفتای اروپایی گفت: آرامکو مزایده‌ای را برای خرید ۳۸ هزار تن محموله نفتا از مصر برای بارگیری در اواخر اکتبر در سوئز برده است.

آرامکو همچنین قراردادی با مصر در اوایل سال میلادی جاری امضا کرده که طی آن در همین ماه ۷۷ هزار تن نفتا دریافت می‌کند.

علاوه بر محموله‌های اروپایی، آرامکو در همین هفته ۶۰ هزار تن نفتا از شرکت هیندوستان پترولیوم هند خرید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا