انرژیسوخت

هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

دانستنی :وزیر نفت گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و قانون نیز اجازه انجام این کار را نداده است.

به گزارش دانستنی ،از ایسنا،بیژن زنگنه امروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال درباره صحت صحبت های جایگاهداران مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دریافت مبلغی به عنوان حق الزحمه برای جایگاهداران از مردم، اظهار کرد: هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است و برداشتی که در این باره شده درست نیست.
وی همچنین درباره مصوبه روز گذشته شورای اقتصاد درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است.

وزیر نفت با اشاره به اهمیت تقویت صنایع پایین دستی گفت: اگر بخواهیم مواد پایین دستی تولید کنیم، باید به مسائل بین المللی و صادرات توجه داشته باشیم.

وی درباره اتفاقات اخیر در مورد آرامکو و افزایش تقاضا برای خرید نفت از ایران، اظهار کرد: درباره تحریم و برنامه‌ها در این حوزه صحبتی نخواهم کرد.

وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: با توجه به تجاربی که در این حوزه توسط معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری و سایر حوزه‌ها اخذ کرده‌ایم، از این شرکت ها استفاده خواهیم کرد اما نباید شرایط به گونه ای باشد که این شرکت‌ها به منابع مالی معتاد شوند.

زنگنه افزود: با توجه به تجارب دنیا این شرکت‌ها را تنها در دوران جنینی با روش‌های متعددی که تعریف شده، حمایت مالی خواهیم کرد اما در مجموع این شرکت‌ها مورد حمایت ما هستند و برنامه هایی را برای آن‌ها در نظر داریم.

او درباره صحبت‌های اخیر در مورد افزایش گوگرد بنزین که توسط سازمان محیط زیست اعلام می‌شود، واکنش نشان داد و تصریح کرد: من تا کنون این صحبت‌ها را از سازمان محیط زیست نشنیده‌ام و بخش‌های دیگری این صحبت‌ها را مطرح می کنند.

وی تاکید کرد : تاکنون هیچ گزارشی در این باره اعلام نشده است اما با این وجود امروز با آقای کلانتری در مورد این مساله صحبت خواهم کرد.

وزیر نفت افزود: زمانی که وضعیت وزارت نفت در افکار عمومی جایگاه مطلوبی پیدا می‌کند، عده‌ای سعی در بهم زدن این شرایط دارند تا وزارت نفت را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

او با اشاره به رویکرد وزارت نفت برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها، گفت: حتما از این سیاست حمایت خواهیم کرد و اگر شخصی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد و منابع مالی طرح را تامین کند از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که قانونی در همین راستا در مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این مساله را نیز دیروز برای دولت ارسال کردیم؛ حتی زودتر از زمانی که متعهد بودیم و تسهیلاتی را نیز برای پتروپالایشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند که دولت نیز برای راه‌اندازی به آن‌ها کمک خواهد کرد؛ ما نیز در همین قالب کمک هایی را خواهیم داشت.

وزیر نفت درباره مصوبه دیروز شورای اقتصاد درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: هنوز تصمیمی در این باره نهایی نشده است.

وی درباره شایعات اخیر هپکو اظهارکرد: عده‌ای دروغ‌هایی را می‌گویند و من هم نمی‌دانم، چرا این دروغ‌ها را می‌گویند و چه نیتی دارند؛ بالاخره دروغ خوب نیست، اگر دولت برای دروغ گفتن مالیات می‌گرفت، درآمد آن بیشتر از درآمدهای نفتی بود.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا طی دو روز اخیر اتفاق خاصی در تاسیسات نفتی ایران رخ داده است و به تاسیسات نفتی ایران حمله سایبری شده است، افزود: این اخبار را دروغگوها منتشر می‌کنند، همه این خبرها دروغ است و ما آمادگی خوبی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا