اخبارحمل و نقلزندگی شهری

افزایش ۶ درصدی طول معابر آزاد همزمان با بازگشایی مدارس

دانستنی :معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش ۶ درصدی طول معابر آزاد همزمان با بازگشایی مدارس گفت: از صبح امروز گره ترافیکی در پایتخت گزارش نشده است.

به گزارش دانستنی ،محسن پورسیدآقایی در ستاد استقبال از مهر ٩٨ و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی تمهیدات بسیاری اعم از عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی از سوی شهرداری تهران به منظور شروعی بی دغدغه برای شهروندان صورت گرفته است تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در بخش ترافیک امروز (اول مهر)، کاهش حجم ترافیک صبحگاهی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

 معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ترافیک صبحگاه نخستین روز مهر از بزرگراه های نواب و شیخ فضل الله در مسیر جنوب به شمال ، و بزرگراه شهید همت و آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسیر غرب به شرق آغاز شد افزود: وضعیت سرعت آزاد در سطح شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته پورسیدآقایی در نخستین روز مهر ۶ درصد طول معابر جریان آزاد افزایش یافته است و در عین حال شاهد گره ترافیکی درسطح شهر نبودیم.

معاون شهردار تهران از افزایش ۱۵ درصدی ناوگان در خطوط مترو خبر داد و گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس هم که به دلیل خرابی متوقف بودند اورهال شده و از امروز در خطوط اتوبوس تندرو بکارگیری خواهند شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تلاش شده است با توسعه حمل ونقل عمومی و محدودیت تردد خودروهای شخصی ترافیک مهر ماه را مدیریت و کنترل کنیم عنوان کرد: کاهش سرفاصله ی حرکت ناوگان عمومی از دیگر اقدامات صورت گرفته است به‌طوری‌که از امروز سرفاصله حرکت قطار در خطوط ۱،۲،۴ به ۳٫۵ دقیقه کاهش می‌یابد همچنین سرفاصله حرکت اتوبوس در خطوط ۱۰ گانه بی آر تی نیز به ۳۰ ثانیه کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا