اخبارخودرو

تحریم فرصتی برای کاهش وابستگی خودرویی

دانستنی :عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تحریم موقتی است و حتی پس از گذشت از گردنه تحریم نیز نباید به خودروسازان خارجی اعتماد کنیم.

به گزارش دانستنی ، به نقل از خانه ملت، ولی ملکی با اشاره به خروج کیاموتورز از ایران، گفت: رفتن کیاموتورز، رنو، پژو و سیتروئن و.. از ایران موضوع جدیدی نیست چراکه در تحریم قبلی نیز خودروسازان خارجی قرادادهای منعقد شده را یک طرفه لغو و ایران را ترک کردند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه کیاموتورز متعلق به شرکت هیوندا است، افزود: پیش از تحریم قبلی، مینی‌بوس‌های شرکت هیوندا وارد کشور شده و در داخل مونتاژ می‌شد اما به محض اینکه ایران تحریم شد، این شرکت همکاری خود را با ما قطع کرد.

نمی‌توان به شرکت‌های خارجی خودروساز اعتماد کرد

وی با بیان اینکه نمی‌توان به شرکت‌های خارجی خودروسازی اعتماد کرد، ادامه داد: کره جنوبی و ژاپن وابستگی شدیدی نسبت به آمریکا دارند در نتیجه با یک گوشه چشم آمریکا به سرعت ایران را ترک می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس داخلی‌سازی را یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از بدعهدی خودروسازان خارجی دانست و ادامه داد: هرچه وابستگی ما به دیگر کشورها کاهش پیدا کند با اعمال تحریم علیه ایران٬ خودروسازان خارجی نمی‌توانند ایران را ترک کنند چراکه می‌دانند ما می‌توانیم به خواسته‌های خود دست پیدا کنیم.

ملکی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی هستیم باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا صنعت خودرو را داخلی‌ کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت داخلی سازی را به شدت پیگیری می‌کند حتی وزارت دفاع نیز به موضوع ساخت قطعات خودرو ورود کرده است.

وی گفت: تحریم ایران می‌تواند به فرصتی تبدیل شود تا برای تولید وابسته قطعات چینی و خارجی نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا