انرژیسوخت

مذاکرات آمریکا و نفتی برای مقابله نفتی با ایران

دانستنی :در حالی که وزیر انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در واشنگتن با خالد الفلاح، وزیر نفت عربستان و ریما بنت بندر، شاهزاده سعودی دیدار کرد، گزارش‌ها از تصمیم دو کشور برای مقابله نفتی با ایران حکایت می‌کند.

به گزارش دانستنی ،در اطلاعیه وزارت انرژی آمریکا با اعلام این مطلب گفته می‌شود وزیران انرژِی دو کشور تعدادی از موضوعات از جمله ثبات بازارهای جهانی نفت، آغاز دوره ریاست عربستان در گروه بیست و ادامه همکاری عربستان سعودی و آمریکا در زمینه های انرژی و فناوری های نوین را مورد بحث قرار دادند.

در اطلاعیه منتشره خاطرنشان می شود پری و الفلاح تاکید کردند همکاری آمریکا و عربستان برای تامین نفت برای بازارهای جهانی و “جبران اختلالات مخصوصاً با توجه به اقدامات اخیر برای برهم زدن ثبات در بازارها” ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این طرفین همکاری برای تدوین استراتژی مشترک در زمینه انرژی از منابع تجدید پذیر انرژی گرفته تا صنعت انرژی اتمی غیر نظامی و حفاظت از تاسیسات حیاتی انرژی را مورد بحث قرار دادند.

آنها پیروی کشورهای خود در زمینه نوآوری در زمینه هایی همچون مغز مصنوعی و ارتباط میان انرژی و آب را مورد تاکید قرار دادند.

هشتم ماه مه سال گذشته، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند، بلکه تحریم های جدیدی علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران از جمله تحریم احیا و تشدید شدند.

آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند و از جمله از خرید نفت ایران امتناع ورزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا