سهم درآمدهای نفتی در بودجه چقدر باید کاهش یابد؟

دانستنی :عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تأکید مجلس همواره بر کاهش بیشتر درآمدهای نفتی در بودجه بوده است، گفت: سهم بودجه از درآمدهای نفتی می‌بایست به میزان ۲۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش دانستنی ،از خانه ملت، علی اسماعیلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا میانگین نسبت میزان پرداخت مالیات به تولید ناخالص ۲۰ درصد است، گفت: در سال ۹۷ با بررسی تراکنش‌های بانکی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی که یک بار در اقتصاد ایران مالیات نداده بودند، وصول شده است.

 وی افزود: نمایندگان مجلس در زمان بررسی برنامه ششم توسعه معتقد بودند که سهم درآمدهای نفتی در بودجه می‌بایست سالانه تا ۳۵ درصد کاهش یابد که این میزان نیز می‌بایست براساس میانگین مجموع درآمدهای دولت از نفت باشد، اما در عمل این میزان کاهش یافته است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اضافه کرد: تأکید مجلس همواره بر کاهش بیشتر درآمدهای نفتی در بودجه بوده است که سهم بودجه از درآمدهای نفتی می‌بایست به میزان ۲۵ درصد کاهش یابد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده دارای مشکلاتی است که در رونق تولید تأثیرگذار نخواهد بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش پراخت مالیات از سوی دستگاه‌های دولتی را در توسعه منابع مالی مؤثر دانست و ادامه داد: برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی، دسترسی‌ها به میزان پرداخت مالیات‌هایشان را محدود کرده‌اند، در صورتی که قانون‌گذار به سازمان امور مالیاتی امکان ورود به این موضوع را داده‌ است، اما برخی دستگاه‌ها به دلایل مختلف، امکان دسترسی به اطلاعات مالیاتی‌شان را متوقف کرده‌اند، ضمن اینکه یکی از دغدغه‌های ما در مجلس نیز اجرا نشدن طرح جامع مالیاتی است.

اسماعیلی اضافه کرد: مجلس باید قوانینی وضع کند تا در سایه این قوانین، تولید و اشتغال رونق گیرد، از این طریق وصول درآمدهای مالیاتی نیز آسان‌تر شده و در نتیجه اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده دارای مشکلاتی است که در رونق تولید تأثیرگذار نخواهد بود؛ برای رونق تولید باید نواقص قانونی نظیر نظام بانکی، مالیاتی و قوانین مخل تولید، اصلاح شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مشکلات بخش خصوصی حل خواهد شد، بنابراین باید تمامی دستگاه‌ها و فعالین اقتصادی نیز در رونق تولید با یکدیگر همکاری‌های سازنده داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

برای دریافت وام 480 میلیونی مسکن چقدر هزینه کنیم؟

به گزارش آگاهی مصرف، میانگین قیمت اوراق حق تقدم مسکن حدود ۹۹ هزار تومان است، این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.