اخبارگردشگری

مهلت ثبت نام وام عتبات دانشجویی امروز پایان می‌یابد

دانستنی :با توجه به اعزام تعداد زیادی از دانشجویان به عتبات عالیات و به منظور تسهیل سفر معنوی دانشجویان، ثبت نام وام زیارت در سامانه فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ۴ شهریور فعال شد.

به گزارش دانستنی ،از میزان،با توجه به اعزام تعداد زیادی از دانشجویان به عتبات عالیات و به منظور تسهیل سفر معنوی دانشجویان، ثبت نام وام زیارت در سامانه فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ۴ شهریور فعال شد.

مهلت ثبت نام تا امروز یک شنبه ۱۷ شهریور ۹۸ به پایان می‌رسد بنابراین دانشجویان در این مدت فرصت دارند در خصوص ثبت وام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

متقاضیان دریافت تسهیلات، جهت دریافت وام باید به موارد زیر توجه کنند:

با توجه به آغاز عملیات اعزام عتبات دوره هفدهم و واریز هزینه اکثر کاروان‌های اعزامی مرداد ماه؛ زائرین جهت دریافت وام به دو گروه تقسیم می‌شوند:

گروه اول؛ زائرینی که تاریخ اعزام آن‌ها قبل از یک شهریور ۹۶ است. زائرینی که تا تاریخ یک شهریور ۹۶ به عتبات اعزام خواهند شد، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

گروه دوم؛ زائرینی که اعزام آن‌ها از یک شهریور ۹۶ به بعد است، این دسته از زائرین در صورتیکه جزء دانشجویان دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم هستند (اعم از زائر سرگروه یا همراه) می‌بایست جهت دریافت تسهیلات فقط به صندوق رفاه دانشگاه خود مراجعه کنند و دانشجویان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت به شعب بانک ملت مراجعه کنند.

میزان وام زائران مجرد و متاهل

دانشجویان وزارت علوم که از صندوق رفاه وام دریافت می‌کنند، نیازی به ضامن ندارند و بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل آغاز می‌شود. میزان وام صندوق رفاه به زائرین مجرد ۱ میلیون تومان و به زائرین متاهل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

شرایط وام زوجین

به زوجین دانشجو هم طبق اعلام قبلی، وام به صورت مجزا تعلق خواهد گرفت که درصورت دانشجو بودن در دانشگاه‌های وزارت علوم؛ از صندوق رفاه و در غیر اینصورت از بانک ملت می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

دانشجویان وزارت علوم که از اول شهریور ماه به بعد اعزام می‌شوند فقط می‌توانند از صندوق رفاه وام دریافت کنند. اساتید و کارمندان صرفا مجاز به دریافت وام از بانک ملت هستند، با توجه به اینکه تفاهم نامه با صندوق رفاه هنوز نهایی نشده است زمان مراجعه به صندوق رفاه متعاقباً اعلام می‌شود.

برای دریافت وام بانک ملت نیازی به ارائه معرفی نامه به شعب نیست، زیرا کد ملی افراد به صورت سیستمی به بانک ارسال می‌شود، ولی جهت دریافت وام صندوق رفاه می‌بایست به سامانه جامع مراجعه کرده و معرفی نامه دریافت شود.

دانشگاهیان متقاضی دریافت وام در صورت مراجعه به بانک و بروز مشکل می‌بایست به مسئول اعتبارات شعبه یا رئیس بانک مراجعه و شماره نامه فوق را در اختیار شعبه قرار دهید و یا در صورت نیاز، دستورالعمل اعطای وام که در سایت لبیک موجود است را پرینت نموده و به شعبه ارائه کنند.

مدارک لازم جهت اخذ وام

مدارک لازم جهت اخذ وام ارائه اصل وتصویر شناسنامه و کارت ملی، تکمیل فرم‌های مربوطه، افتتاح حساب جهت دریافت تسهیلات و یک نفر ضامن مورد تایید شعبه.

توضیحات تکمیلی در خصوص وام در دفترچه راهنما در سایت لبیک موجود است. پذیرفته شدگانی که در ثبت نام اولیه متقاضی دریافت وام نبودند و در قرعه کشی انتخاب شده اند و متقاضی وام هستند، باید با دفتر ستاد در استان محل تحصیل خود تماس بگیرند تا وضعیت دریافت وام آن‌ها در سامانه ویرایش و کدملی آن‌ها برای بانک ارسال شود.

میزان وام برای سفرهای زمینی و هوایی

میزان تسهیلات عتبات بانک ملت برای سفر‌های زمینی ۱ میلیون تومان و برای سفر‌های هوایی یک و نیم میلیون تومان است که با یک ضامن معتبر که مورد تایید بانک باشد، قابل دریافت خواهد بود.

در اعزام متاهلین وام به زائر اصلی و همسر تعلق می‌گیرد. این وام از زمان نهایی کردن ثبت نام تا دو ماه بعد از سفر قابل دریافت خواهد بود. در صورت مراجعه به شعب و بروز مشکل متقاضیان می‌توانند با شماره ۱۵۵۶ روابط عمومی بانک ملت تماس حاصل کنند.

مدت زمان بازپرداخت و سود

به فرزندان وام تعلق نمی‌گیرد. تسهیلات ارائه شده فوق بانک ملت، قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۸ ماهه و فاقد سود است و تنها با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

بازپرداخت وام برای وام زمینی بانک ملت حدود ۶۰ هزار تومان و اقساط وام هوایی حدود ۹۰ هزار تومان است. بازپرداخت اقساط صندوق رفاه هم بعد از فراغت از تحصیل در دو سال و بدون سود خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا