اخبارانرژیمنابع طبیعی

بحران در بازار نفت با تحریم ایران و ونزوئلا

دانستنی :یک شرکت بزرگ نفتی هند اعلام کرد: کاهش عرضه نفت سنگین از سوی ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم آمریکا به کمبود عرضه این نوع نفت در بازار منجر شده است.

به گزارش دانستنی ،از فارس،معاون مدیرعامل شرکت نایارا انرژی هند اعلام کرد: این شرکت با مشکل در تامین نفت فوق سنگین مورد نیاز خود مواجه است؛ چراکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به کمبود عرضه این نوع نفت در بازار منجر شده است.

آشتوش دژپانده، با اشاره به تاثیر تحریم های آمریکا بر عرضه نفت سنگین به بازار جهانی تاکید کرد: ایران و ونزوئلا در مجموع ۳٫۵ میلیون بشکه از عرضه نفت سنگین به بازار کاسته‌اند.

وی طی سخنرانی در کنفرانس نفتی آسیا ـ اقیانوسیه در سنگاپور ادامه داد: بازار نفت ترش و سنگین با مشکل بیشتری در عرضه مواجه شده است.

دژپانده گفت: پالایشگاه نایارا در ساحل غربی هند روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت سنگین را پالایش می‌کند.

وی افزود: قرار بود عرضه نفت ترش و سنگین به بازار افزایش یابد تا کمی از بحران کاسته شود اما این اتفاق نیفتاده است.

معاون مدیرکل نایارا انرژی هند که بخش قابل توجهی از سهام آن در اختیار شرکت روسنفت روسیه است ادامه داد: آمریکا تلاش کرده است تا با عرضه بیشتر نفت به بازار تعادل را برقرار کند اما اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت عرضه نفت سنگین را بیشتر کاهش داده‌اند.

دژپانده افزود: ما در تلاش هستیم تا نفت بیشتری از دیگر کشورها خریداری کنیم.

به گزارش فارس، این شرکت هندی پیشتر با نام “اسار” یکی از مشتریان نفت ایران در هند بود که پس از خرید سهام آن توسط روس ها به نایارا انرژی تغییر نام داد.

قرار بود بعد از تحریم نفتی ایران، آمریکا به همراه دیگر کشورها نظیر عربستان و امارات، کمبود عرضه به بازار را برطرف کند.

این سخنان دژپانده نشان می‌دهد آمریکا در این زمینه نتوانسته به تعهد خود حداقل در قبال شرکت‌های هندی عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا