اخبارخودروسوخت

پراید از سال ۹۹ شماره‌گذاری نمی‌شود

دانستنی : براساس اعلام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خودروی پراید براساس توافق صورت گرفته با شرکت سایپا و وزارت صمت از سال ۹۹ شماره‌گذاری نمی‌شود.

به گزارش دانستنی ،از فارس، سردار هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص شماره‌گذاری خودروی پراید گفت: در خصوص خودروی پراید یازده سال آسیب شناسی تصادفات انجام شده و مشخص شده است که این خودرو خطرات زیادی برای سرنشینان دارد.

وی افزود: البته در تصادفات ۹۲ درصد علت وقوع تصادفات علت انسانی دارد و اگر راننده به صورت ایمن رانندگی کند سالم می ماند و دیگر فرقی ندارد که خودرو پراید باشد یا ماشین دیگری.

سردار هادیان فر ادامه داد: اما اگر از عامل انسانی عبور کنیم در خصوص پراید این خودرو آسیب‌های زیادی را در تصادفات ایجاد می‌کند یعنی تقریبا در هر تصادف ۳.۸ آسیب می زند یعنی یا منجر به فوت می شود یا مجروحیت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما مراتب را به وزیر صنعت و معدن اعلام کردیم و جلساتی هم داشتیم به شرکت سایپا هم اعلام کردیم می‌دانید که سه سازمان درخصوص پلاک گذاری نقش دارند.

وی افزود:‌ ما به آنها گفتیم که تعهداتی که در سال ۹۸ برای تحویل خودروی پراید دارند را عمل کنند اما از سال ۹۹ شماره گذاری این خودرو را نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا