اخبارزندگی شهری

سهم زنان جوان شایسته در مدیریت شهری چقدر است؟

دانستنی :عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس تبصره دوم ماده واحده لایحه تصدی جوانان در پست‌های مدیریتی سهم زنان جوان شایسته ۳۰ درصد خواهد بود.

به گزارش دانستنی ،حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرحی با امضای ۱۴ نفر از همکاران با عنوان افزایش میزان سهم جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقرر شد شهرداری لایحه‌ای برای این موضوع آماده کند که این لایحه بررسی شده و امروز به صحن شورا آمده است.

وی ادامه داد: حداقل باید ۵۰ درصد پست‌های مدیریتی در سطوح عالی به جوانان تا ۴۵ سال سپرده شود البته در پست‌های مدیریتی میانی می تواند این عدد به ۳۵ سال برسد.

رسولی گفت: مدیران راهبردی مدیرانی هستند که در سیاست‌گذاری نقش دارند مثل مشاورین معاونین شهردار که در این سطح باید افراد تا ۴۰ سال نقش‌پذیر باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیران پایه جوان‌ترین‌ها محسوب می‌شوند که شامل مراتب یک تا چهار هستند.

وی افزود: یک تبصره دیگری در این ماده واحده وجود دارد که باید ۳۰ درصد از پست‌های مربوط به جوانان به زنان جوان دارای شایستگی تعلق بگیرد. سرانجام پس از رأی‌گیری لایحه افزایش تصدی جوانان با ۲۰ رای موافق به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا