اخبارگردشگری

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران از هواپیما برای اربعین و رفتن به عراق استفاده کنند

دانستنی :سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پروازهای اربعین برای ایرلاین‌های داوطلب خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران از هواپیما برای اربعین و رفتن به عراق استفاده کنند و در این زمینه رضایت مردم برای ما اهمیت دارد.

به گزارش دانستنی ،سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پروازهای اربعین برای ایرلاین‌های داوطلب خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران از هواپیما برای اربعین و رفتن به عراق استفاده کنند و در این زمینه رضایت مردم برای ما اهمیت دارد.

پیاده‌روی زائران کشورهای مختلف به ویژه ایرانی‌ها هرساله به مناسبت اربعین حسینی از نجف تا کربلا برگزار می‌شود و امسال پیش‌بینی شده که بیش از سه میلیون نفر از زائران ایرانی در این مراسم شرکت کنند.

رضا جعفر زاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – اظهارکرد: سال گذشته بیش از ۱۰۸ هزار نفر از زوار ایرانی از حمل و نقل هوایی برای اربعین استفاده کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد زائر از هواپیما برای رفتن به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین استفاده کنند. در این راستا مجوز پروازهای اربعین برای یازده ایرلاین داوطلب صادر شده و در حال صدور است.

وی با بیان اینکه نرخ‌ بلیت پروازهای مختلف به سمت بغداد و نجف برای اربعین اعلام شده است، افزود: آنچه مهم است اینکه نرخ ثابت مشخص شده برای بلیت‌هایی که در سفرهای اربعین صادر می‌شود تنها در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر اعتبار دارد و اگر کسی قبل یا  بعد از تاریخ مذکور بلیت تهیه کرده باشد، قیمت بلیت او تابع این نرخ نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادمه داد: بلیت پروازهای نجف یا بغداد تابع پروازهای خارجی بوده و نرخ آن را رقابت‌ها، کسب و کار بازار و عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. اما با توجه به اینکه شرط اصلی برای ما رضایت مردم و زائران است، اگر کسی بلیت هواپیمایی را قبل از ابلاغ نرخ‌های ثابت در تاریخ‌های ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه بالاتر از آنچه اعلام شده، خریداری کرده باشد هم سعی می‌کنیم نسبت به احقاق حقوق آن نیز اقدام کنیم

جعفرزاده تاکید کرد: همه سعی کنند از مراکز معتبر بلیت تهیه کنند اما اگر هر زائری بلیت هواپیمایی را از هر واسطه‌ای خریداری کرد و متوجه بروز تخلف یا گرانفروشی شد آن را به ما اطلاع دهد تا با او برخورد کنیم و حتی اگر آن مرکز یا واسطه فروش بلیت مجوز هم نداشته باشد به سرعت نسبت به معرفی آن به دستگاه قضایی و برخورد با آن‌ها اقدام می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا