اخباراخبارانرژیبرق

راهکارهای کاهش مصرف انرژی برق چیست؟+اینفوگرافیک

راهکارهای ساده ای برای کاهش مصرف انرژی برق وجود دارد که اگر خانواده ها از این راهکارها استفاده کنند، در صد بالایی از مصرف انرژی برق کاسته و صرفه جویی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آگاهی مصرف، با شروع روزهای گرم فصل بهار و تابستان، طبق معمول هر سال مصرف انرژی برق برای خنک کردن محیط زندگی در خانه ها و محل کار افزایش می یابد. چنان که معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر اعلام کرده است : مصرف برق امسال حدود ۴ تا ۵ و در برخی مناطق تا ۱۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده و اوج مصرف برق کشور تاکنون به ۴۷ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده است.

افزایش مصرف برق علاوه بر ایجاد کمبود و مشکل تامین برق و جدای از هزینه های اقتصادی استفاده هر چه بیشتر از انرژی، مسائل مختلفی را برای بخش محیط زیست ایجاد می کند به طوری که به ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق حدود ۶۰۰ گرم دی اکسیدکربن تولید می شود. بنابراین کاهش مصرف انرژی و برق علاوه بر سرمایه گذاری در این بخش منجر به انتشار کمتر دی اکسیدکربن و کمک به محیط زیست خواهد شد.

پس لازم است خانواده ها و افراد جامعه نسبت به کاهش مصرف انرژی برق ، احساس مسئولیت کرده و در این مورد اقداماتی انجام دهند تا دچار مشکلاتی که بیان شد، نشویم.

بر این اساس، چند راهکار ساده برای کاهش مصرف انرژی برق در قالب اینفوگرافیک در این نوشتار پیشنهاد شده است که امیدواریم با بکار بستن این راهکارها، شاهد کاهش مصرف برق در جامعه باشیم.

راهکارهای ساده در کاهش مصرف انرژی و برق

منبع اینفوگرافیک: ایرنا

 

انتهای پیام/// 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا