انرژی

تعمیرات پارس‌جنوبی تمام شد

رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی از پایان عملیات تعمیرات سالانه در این سکو خبر داد و گفت: با اتمام تعمیرات اساسی، تولید گاز در این سکو از سر گرفته شد و عصر روز گذشته (شنبه، ۱۷ خردادماه) به ظرفیت کامل یک میلیارد فوت مکعب در روز رسید.

به‌گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رجبی با اشاره به اینکه این تعمیرات از ۱۵اردیبهشت ماه آغاز و به مدت ٢٨ روز ادامه یافت، افزود: مطابق برنامه مقرر، تعمیرات اساسی سکویفاز یک تا ١١ خردادماه برنامه‌ریزی شده بود که خوشبختانه با تلاش نفرات شاغل بر روی سکو، در زمان تعیین‌شده و با موفقیت به پایان رسید.

رجبی با بیان اینکه در تعمیرات امسال ۱۵۳۱ مورد تعمیرات پیشگیرانه در سکوی فاز یک انجام شد، تصریح کرد: در بازه انجام این تعمیرات، ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار ایمن به ثبت رسید و با تمهیدات انجام شده در حوزه ایمنی شرکت نفت و گاز پارس، خوشبختانه هیچ‌گونه چالشی در زمینه کرونا ایجاد نشد.

وی تولید ایمن و پایدار گاز در فصل‌های سرد سال را هدف اصلی تعمیرات سالانه سکوهای پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: در تعمیرات سالانه جاری، بخشی از خطوط لوله با تشخیص واحد بازرسی فنی مدیریت تولید و عملیات، دارای وضعیت بحرانی گزارش شدند که پس از تامین تجهیزات، با همت تیم‌های مختلف حاضر به ویژه گروه جوشکار سکو، تجهیزات نصب، و بهره‌برداری از سکو با ظرفیت کامل آغاز شد.

رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی به مسئولیت این سکو در پشتیبانی از سایر سکوهای پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های تعمیراتی و همچنین امکانات لجستیکی موجود در سکوی فاز یک، امکان پشتیبانی از سایر سکوها نیز فراهم شده است.

اتمام تعمیرات سکوی پارس جنوبی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا