انرژی

تابستان امسال را بدون خاموشی طی خواهیم کرد؟

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: شرایط فعلی نیروگاه برای تولید مناسب است، اما اگر مصرف برق بیش از ۶۰ هزار مگاوات شود احتمال وقوع خاموشی در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، محسن طرزطلب ، با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های حرارتی وضعیت نسبتا مناسبی دارند، اظهار کرد: تعمیرات عمده نیروگاه ها تمام شده و تنها چند واحد نیروگاهی تعمیراتش نسبتا طولانی‌تر شده است که تعمیرات این واحد ها نیز نهایتا تا شنبه و یک شنبه تمام می‌شود و تمام نیروگاه‌ها با صد درصد توان وارد مدار خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور و توان نیروگاه‌ها برای تامین نیاز برق کشور، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که از نظر تولید مشکل خاصی وجود داشته باشد و تلاش ما این است که حداکثر توان تولیدی را مانند سال های قبل داشته باشیم تا بتوانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیر عامل شرکت تولید برق حرارتی با تاکید بر اینکه اگر روند مصرف روال افزایشی داشته باشد قطعا دچار مشکل خواهیم شد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود گمان نمی‌کنم که مشکل خاصی به وجود آید اما لازم است تا مشترکان همکاری بیشتری برای گذر از شرایط فعلی داشته باشند.

طرزطب در خصوص ظرفیت و توان تولید نیروگاه‌های کشور، گفت: توان عملی نیروگاه‌های حرارتی و غیر حرارتی تا ۶۰ هزار مگاوات است و اگر میزان مصرف از این عدد پیشی بگیرد احتمال وقوع خاموشی در کشور وجود دارد.

ظرفیت منصوبه تولید برق کشور از مرز 80 هزار مگاوات گذشت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا