اخباربیشتر بدانیم...مواد غذایی

5 دلیل برای خوردن گوجه فرنگی

دانستنی :طبق گفته مجله “فروید” گوجه فرنگی آلمانی فواید زیادی برای سلامتی دارد ، علاوه بر طعم خوشمزه ای که باعث می شود یکی از مواد مغذی موجود در غذاهای ما مانند سس ، سوپ و سالاد باشد ، بدن بسیاری از مواد مغذی مهم را برای بدن ما تأمین می کند.

به گزارش دانستنی ،گوجه فرنگی علیرغم اینکه شکل و ظاهر زیبایی دارد اما به شدت دارای خواص عالی و درجه 1 است، گوجه فرنگی ا در سبد غذایی و برنامه غذایی خود قرار دهید و از خواص معجزه آسای آن بی نصیب نمانید.

در اینجا پنج دلیل برای خوردن گوجه فرنگی را می توانید بخوانید:

1- معدن غنی ویتامین

گوجه فرنگی مقدار زیادی ویتامین دارد که 100 گرم از آن حدود 20٪ از نیاز روزانه ویتامین C را پوشش می دهد ، همچنین در گوجه فرنگی ویتامین های K (K) “B2” و “B2” (B6) و همچنین بسیاری از مواد معدنی مانند پتاسیم ، آهن ، کلسیم و منیزیم ، همه این عناصر بر سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبت می گذارند.

2-سلامتی چشم

لیکوپن همچنین تأثیر خوبی در سلامت چشم و بینایی دارد گوجه فرنگی حاوی بتاکاروتن است که این امر تأثیر مثبتی بر سلامتچشم دارد.

3 – سلول ها را تقویت کنید

لیکوپن همچنین با گلوتاتیون در تقویت بافت های سلولی نقش مهمی دارد و آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

 

4- میزان کم  کالری

گوجه فرنگی دارای کالری بسیار کمی است و بیش از 90٪ از آنها آب هستند از آنجا که 100 گرم گوجه فرنگی حاوی فقط 18 کالری است ، برای هر کسی که می خواهد وزن کم کند مناسب است.

5 – حفظ سلامت قلب

کاروتنوئیدهای لیکوپن ، که وظیفه رنگرزی گوجه فرنگی های قرمز را بر عهده دارند ، مزایای قابل توجهی برای قلب ایجاد می کنند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند و همچنین روی سطح کلسترول نیز تأثیر مثبت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا