بیشتر بدانیم...حمل و نقلخودرومقالات علمی

دانستنی خودرویی/نکاتی درباره گم کردن سوئیچ خودرو

فرهاد اسماعیلی: تا به حال شده خودرو دست دوم بخرید یا اینکه سوئیچ خودرو خود را گم کنید؟ برای بیشتر ما این اتفاقات افتاده و در آن زمان سر در گم بوده ایم که چه کنیم.

دانستنی خودرویی/نکاتی درباره گم کردن سوئیچ خودرو

اگر خودروهای قدیمی باشد و نیاز به کد نداشته باشد مشکل زیادی ندارد اما وقتی که صحبت از کلید خودروهای جدید که دارای سیستم ضد سرقت و ایموبیلایزر هستند مشکلات زیادی را پیش می آورد که اگر شما بدانید چه کارهایی انجام دهید، دیگر نگرانی وجود ندارد.

گم کردن کلیدها

اگر کلید یا سوئیچ خودرو خود را گم کردید همراه با سند خودرو، مدارک شناسایی و در صورت امکان برچسب حاوی کد کلید، به یکی از نمایندگی‌های منتخب ایران خودرو مراجعه کنید. در نمایندگی هم می توانید کد کلید و کد کمکی مورد نیاز برای سفارش کلید جدید را پیدا کنید اما بهتر است که برچسب را داشته باشید که کمتر دردسر بکشید.

کنترل از راه دور

در زیر نکاتی که باید برای سیستم کنترل از راه دور خودروها باید رعایت کنید را متذکر می شویم:

– کنترل از راه دور فرکانس بالا یک سیستم حساس است؛ این سیستم را در هنگامی که در جیب شما قرار دارد فعال نکنید، زیرا این امکان وجود دارد که قفل خودرو را بدون اینکه شما متوجه شوید، باز کند.

– به صورت مکرر دکمه های کنترل از راه دور را هنگامی که خارج از محدوده است و خودرو شما نیز خارج از محدوده دید شماست فشار ندهید. ممکن است باعث شود که دیگر کار نکند و در این صورت الزم است که کنترل از راه دور مجدداً راه اندازی شود.

– کنترل از راه دور هنگامی که کلید در سوئیچ استارت باشد، حتی زمانی که سوئیچ خاموش باشد، مگر برای راه اندازی مجدد، کار نمی‌کند.

قفل کردن خودرو

نکاتی که بای دربره قفل کردن خودرو بدانید:

– رانندگی در هنگامی که درها قفل هستند ممکن است باعث شود که دسترسی به اتاقک خودرو برای سرویسهای اضطراری در شرایط اضطراری دشوارتر شود.

– به عنوان یک اقدام ایمنی هیچگاه کودکان را در خودرو تنها نگذارید، مگر برای مدت کوتاه.

-هنگامی که خودرو را ترک می‌کنید، حتما سوئیچ استارت را بیرون بیاورید.

خرید خودرو دست دوم

زمانی که خودروی دست دوم را خریداری می کنید حتما کدهای کلید ثبت شده در حافظه توسط فروشنده را بگیرید، تا اطمینان حاصل شود که کلیدهایی که در اختیار شما قرار دارند، تنها کلیدهایی هستند که می توانند خودرو را استارت کنند.

و نکته آخر اینکه همیشه

هیچیک از باتریهای کنترل از راه دور را دور نریزید، این باتریها حاوی فلزاتی هستند که برای محیط زیست مضر هستند. این باتریها را به نقاط جمعآوری مجاز اینگونه پسماندها ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا