اخبارگردشگریمحیط زیست ومنابع طبیعی

تونل برفی شهرستان ازنا در فهرست آثار طبیعی کشور

دانستنی :طی نامه ای از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراتب ثبت اثر طبیعی تونل برفی ازنا به استاندار لرستان ابلاغ شد.

به گزارش دانستنی ،از مهر،طی نامه ای از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراتب ثبت اثر طبیعی تونل برفی ازنا به استاندار لرستان ابلاغ شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در این خصوص گفت: در راستای اجرای تبصره دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ هـ. هیات محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، پرونده ثبت تونل برفی ازنا تهیه و به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث طبیعی و معنوی ارسال شد.

سید امین قاسمی تصریح کرد: پس از طی تشریفات قانونی، مراتب ثبت این اثر در فهرست آثار طبیعی کشور به شماره ۵۷۳ به استاندار لرستان ابلاغ شد.

بنابراین گزارش، تونل برفی از جاذبه‌های طبیعی لرستان است. این تونل برفی به‌صورت طبیعی در برف و یخ‌های دامنه زیبا و سر به فلک کشیده اشترانکوه در منطقه کمندان شهرستان ازنا به وجود آمده است که طول این تونل بالغ‌بر ۸۰۰ متر وارتفاع آن از کف تونل تا سقف بین ۲.۵ تا ۳ متر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا