گردشگری

آهنگرکلا ؛ منطقه زیبای گردشگری مازندران

آهنگرکلا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس که در استان مازندران ایران واقع شده است. آهنگرکلا روستایی گردشگری در مازندران و در مرز چالوس و عباس آباد قرار گرفته است.

جمعیت آهنگرکلا

این روستا از توابع دهستان کلارستاق غربی محسوب می شود که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳۸ نفر (۱۷۶خانوار) بوده‌است.

روستای گردشگری آهنگرکلا دارای قدمتی طولانی بوده، به کوهستان و جنگل های زیبای شمال کشور دسترسی دارد. جاده کناری این روستا که به عنوان راه ارتباطی و ورودی این منطقه تلقی می شود، دسترسی به دریا و جنگل را برای گردشگران آسان تر و مناسب تر کرده است.

امکانات رفاهی، توریستی و گردشگری آهنگرکلا

آهنگرکلا در منطقه ویژه ای از جهت حضور تعداد زیادی از برندهای خارجی و داخلی در این منطقه و مراکز گردشگری آبی و ساحلی و وجود طرح های سالم سازی دریا همچنین امکان دسترسی به کلیه امکانات رفاهی، توریستی و گردشگری قرار گرفته است که در این خصوص به شهر توریستی نمک آبرود، هتل آزادی خزر (هتل هایت سابق چالوس) به عنوان یکی از مراکز گردشگری و خرید غرب چالوس و وجود رستوران های متعدد و موفق از جمله باغ رستوران آیلار به عنوان یکی از مراکز گردشگری و رفاهی موفق منطقه که در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ عناوین گواهی اثربرگزیده هنری از دانشگاه کمال الملک در سال ۹۰، تقدیرنامه در معماری ارگانیک از دانشگاه آزاد درسال۹۲، تقدیرنامه واحد پذیرایی نمونه استان درسال ۹۳ و همچنین استانداردهای جهانی مدیریت، لوح تقدیر و نشان برتر از کشور ژاپن (gfb) را دریافت نموده است، می توان اشاره کرد.

همچنین قرارگرفتن فروشگاه ایران کتان ( یکی از فروشگاه های بزرگ پوشاک منطقه) در جوار آن ها با حضور فعال برندهای داخلی و خارجی، مجموعه ی کاملی را برای تأمین رفاه و آسایش برای مردم محلی و گردشگران فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: روستای وسقونقان ؛ منطقه ناشناخته گردشگری
  2. لطفا از مناطق گردشگری بکر هم مطالبی بزارید مثلا در استان قزوین روستای رازمیان و زرگر از مناطق بسیار زیبایی هستند با طبعیت دل انگیز که اهالی بومی اقدام به ساخت سویت های کوهستانی درآن نموده اند که گردشگران بتوانند از هوای پاک و طبیعت فوق العاده آن استفاده نمایند

    1. سلام
      باسپاس از دقت نظرتان. اگر مطالبی در رابطه با مکان هایی که یاد کرده اید دارید، برای ما ارسال بفرمایید.خوشحال می شویم در سایت درج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا