لوازم خانگی

چگونه گوشی یا تبلت خیس شده را نجات دهیم؟

سال هاست که ما پس از خیس شدن گوشی ها و تبلت های خود، از راه کار هایی استفاده می کنیم که هیچ کدام از آن ها به صورت قطعی جواب نمی دهند. استفاده از سشوار و همچنین قرار دادن گوشی در معرض آفتاب از قبیل کار هایی هستند که ما به طور معمول پس از خیس شدن گوشی و تبلت انجام می دهیم.

در این مطلب ما قصد داریم در پنج مرحله راهکاری را به شما ارائه دهیم که به صورت حتمی گوشی و تبلت شما نجات پیدا کند:

قدم اول:
بدون اتلاف وقت گوشی خود را خاموش کنید. این کار باید دقیقاً پس از خیس شدن و حتی قبل از این که گوشی خود را با تی شرت خشک کنید، صورت گیرد. شما با این کار نمی گذارید در حین رسیدن آب به مدار گوشی، به آن صدمه ای وارد شود.
قدم دوم:
بیرون گوشی خود را با یک حوله بدون پرز خشک کنید و با دقت بیشتری به خشک کردن قسمت بلندگو ها و میکروفون گوشی خود بپرازید. سپس تمام تجهیزات جانبی چون سیم کارت، باتری و مموری را جدا کرده ، آن ها را هم خشک کنید.
قدم سوم:
در این قدم شما می توانید از بسته های پلاستیکی که با زیپ بسته می شوند، استفاده کنید و البته پس از قرار دادن گوشی خود کافی است تعدادی نمگیر در بسته پاستیکی خود قرار دهید. این مواد که معمولاً در جعبه کفش ها و درون کیف های موجود در فروشگاه ها قرار دارند، ژل سیلیکا نامیده می شوند. پس سعی کنید هر وقت از این مواد پیدا کردید آنها را برای زمان های اضطراری در جایی امن قرار دهید. پس از قرار دادن این مواردی که گفته شد، زیپ پک پلاستیکی خود را ببندید.
قدم چهارم:
باید حدود ۷۲ ساعت گوشی خود را در پک پلاستیکی نگه دارید. این قدم کمی سخت به نظر می آید. زیرا ممکن است تحمل ۷۲ ساعت برای هر گوشی بازی، سخت باشد.
قدم پنجم:
پس از سپری شدن ۷۲ ساعت گوشی خود را از پک پلاستیکی درآورده ، روشن کنید. در این زمان اگر تمام مراحل را درست انجام داده باشید، گوشی و یا تبلت شما نجات پیدا می کند.

نکاتی مهم در این رابطه
۱- این روش بی شک بهترین راه برای حفظ کردن گوشی همراه است؛ ولی از طرفی هم انجام مرحله اول کاملا شانسی است.
۲- در هر صورت زنگ زدگی در گوشی شما ایجاد می شود و این کار فقط باعث می شود که شما بتوانید کمی دیگر از عمر مفید گوشی خود بهره ببرید.
۳- هنگام خیس شدن گوشی همراه، گارانتی شما از بین می رود و همان طور که می دانید گوشی های هوشمند دارای یک تشخص گر خیس شدن هستند. در آی فون ۵ اس، این تشخیص گر در داخل شیار سیم کارت قرار دارد که پس از خیس شدن، رنگش از سفید به قرمز تبدیل می گردد.
منبع مطالب:
http://www.cyberpolice.ir

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا