بیشتر بدانیم...

علائم کمبود امگا ۳ در بدن

پزشکان آمریکایی در مورد پنج علامت کمبود اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳ که برای حفظ سیستم ایمنی، قلبی عروقی و غدد درون ریز بدن ضروری هستند، مقاله ای را تهیه نموده اند. از جمله علائم کمبود اومگا ۳ عبارت است از خشکی پوست، افسردگی می باشد.

متخصصان می گویند اگر بدن فاقد امگا ۳ باشد، مطمئناً بر وضعیت پوست تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ممکن است پوست حساس، خشک یا مستعد آکنه باشد. امگا ۳ التهاب پوست را کاهش می دهد، از دست دادن رطوبت، حساسیت به خورشید از علائم کمبود اومگا ۳ در بدن می باشد.

در تحقیقاتی، به افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک و اگزما، روغن شاهدانه غنی از امگا ۳ دادند. در نتیجه ، شرکت کنندگان خشکی و خارش کمتری بر روی پوست داشتند و شروع به استفاده از داروهای موضعی کمتری کردند.

علائم شماره ۲: افسردگی

بسیاری از مبتلایان به افسردگی از نظر امگا ۳ با کمبود مواجه هستند و تحقیقات نشان می دهد مصرف مکمل های غذایی می تواند به بهبود سلامت روان در برخی افراد کمک کند، کارشناسان می گویند امگا ۳ برای عملکرد مغز مهم است. علاوه بر این، اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه برای مبتلایان به آلزایمر، زوال عقل و اختلال دو قطبی مفید است.

علائم شماره ۳: خشکی چشم

امگا ۳ از جمله در آبرسانی به چشم، نقش مهمی در سلامت چشم دارد. اگر شخصی به طور مرتب متوجه تحریک و خشکی چشم شود، در این صورت ممکن است لازم باشد مصرف غذاهای خود را با امگا ۳ افزایش دهد، البته به توصیه پزشک باید این کار صورت بگیرد.

علائم شماره ۴: درد مفصل

تعدادی از مطالعات نشان می دهد در بیماران مبتلا به آرتروز باشد که در آن غضروف پوشاننده استخوان از بین رفته و آرتریت روماتوئید است. به گفته کارشناسان، در برخی موارد، امگا ۳ به مقابله با این مشکل کمک می کند.

علائم شماره ۵: مشکلات مو

اسیدهای چرب امگا ۳ ضخامت، بافت و قدرت مو را حفظ می کنند و به ریزش و خشکی مو کمک می کنند.

چه غذاهایی بیشتر حاوی امگا ۳ هستند؟

ماهی های روغن: ماهی آزاد ، شاه ماهی ، ماهی قزل آلا ، باس دریایی ، ساردین شامل اومگا ۳ هستند. روغن های گیاهی ، کتان و دانه های چیا و گردو نیز گزینه های خوبی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا