اخبارکتابخانه مجازی

انتشار کتاب الکترونیک نظام رده‌بندی سنی محتوای صوت و تصویر

دانستنی :کتاب الکترونیک نظام رده‌بندی سنی محتوای صوت و تصویر فراگیر نوشته‌ رضا بهنام‌راد، توسط نشر جام‌جم و به اهتمام اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما روانه بازارنشر شد.

به گزارش دانستنی ،از مهر، نشر جام‌جم کتاب نظام رده بندی نوشته‌ی رضا بهنام‌راد به اهمیت طراحی نظام رده بندی محتوا در رسانه می‌پردازد. محور اصلی این کتاب طراحی نظام رده‌بندی محتوا و ضرورت آن در جامعه امروزی است.

طراحی نظام رده بندی محتوا یکی از شگردهای رایج و متداول برای جهت دهی به محتوا در رسانه به حساب می‌آید. اکنون کمتر رسانه‌ای در دنیا بدون بهره مندی از نظام رده بندی اجازه فعالیت پیدا می‌کند. امری که در کشورمان تا همین اواخر مغفول مانده بود و در رسانه‌های متکثری که در فضای بی‌انتهای باند وسیع فعال شده‌اند، الزامی به رعایت نظام رده‌بندی محتوا دیده نمی‌شود. این غفلت در حوزه پخش وسیع هم محسوس است و شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز چارچوب و نظام تعریف شده‌ای برای رده‌بندی محتوا در اختیار ندارند.

این کتاب که ماحصل پروژه تحقیقاتی مفصل‌تری است، با اشعار به این نیاز مبرم و با توجه به ضرورت حفظ و حراست از مرزهای فرهنگی کشورمان که به برکت استقرار نام متعالی جمهوری اسلامی از نعمت استنشاق فضای فرهنگی سالم  بهره می‌برد؛ تعریف و طراحی شده است و اکنون توسط نشر جام‌جم در اپلیکیشن‌های کتابخوان الکترونیک عرضه شده است.

همچنین علاقمندان برای تهیه‌ی کتاب الکترونیک نظام رده‌بندی می‌توانند به سایت http://jjp.ir مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا