اخبارمالی و اقتصادی

معضل «کارمندان بی‌کار» دولتی با حقوق ۸میلیونی

دانستنی :عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی افراد در دستگاههای اجرایی بدون داشتن هیچ گونه پست یا وظیفه‌ای فقط ساعت می‌زنند و حقوق دریافت می‌کنند، گفت: دستگاههای نظارتی با سازمانهایی که حقوق بدون ضابطه به “کارمندان بی‌کار” می‌دهند برخورد کنند.

به گزارش دانستنی ،از تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه، در برخی سازمانها تعدادی کارمند وجود دارد که بدون انجام کوچکترین فعالیت حقوق دریافت می‌کنند، گفت: در یکی از دستگاهها نیز افرادی مشاهده شده‌اند که هیچ گونه وظیفه‌ای ندارند اما ماهیانه ۸ تا ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، حتی دیده شده این افراد در ساعات پایانی کار نیز در دستگاه حضور دارند تا از مزایای اضافه‌کاری استفاده کنند.

به‌گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، این چالش مربوط به استخدام بدون ضابطه نیروها در ادارات دولتی بوده و در برخی سازمانها افرادی به‌کارگیری شده‌اند که واقعاً نیازی به حضور آنها نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد، سالیانه چند ده هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان دولت می‌شود اما مردم از کیفیت خدمات بسیاری از دستگاهها راضی نیستند. متأسفانه پرداخت حقوق به کارمندان بیکار نیز به چالشهای نظام اداری کشور اضافه شده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

دلیگانی گفت: این افراد بدون کار بر اساس ضوابط استخدامی حاضر نیستند در نقاط دیگر کشور به‌کار گرفته شوند و بر همین اساس دیده می‌شود تعداد قابل توجهی معلم در تهران حضور دارند بدون آنکه از آنها استفاده شود.

وی در واکنش به این موضوع که ظاهراً دیوان محاسبات در خصوص پرداخت حقوق به این کارمندان بیکار در یکی از سازمانهای زیرمجموعه‌‌ وزارت اقتصاد نیز ورود کرده است، گفت: دستگاههای نظارتی با سازمانهایی که حقوق بدون ضابطه به “کارمندان بی‌کار” می‌دهند برخورد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا