صفحه اصلی / پروژه آگاهی مصرف / خلاصه طرح «پروژه آگاهی مصرف»

خلاصه طرح «پروژه آگاهی مصرف»

  • از آنجایی که عمل به الگوهای جدید و معرفی تکنولوژی‌های روز دنیا مستلزم آشنایی و توانایی اجرای آنهاست، موضوع آموزش به عنوان رکن اصلی فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود. سایت « آگاهی مصرف » به عنوان یکی از راهکارهای اجرایی آموزش همگانی در جهت اصلاح الگوی مصرف است که از طریق سیستم‌های اطلاع‌رسانی الکترونیکی رسانه‌ای مبتنی بر تکنیک‌های مدرن اطلاع‌رسانی و تبلیغات آموزشی و با هدف آگاهی بخشی به جامعه، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی، استفاده بهینه از منابع، تولیدات، کالاها و خدمات در جامعه در جهت ارتقای شاخص‌های زندگی سالم، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها و کیفیت زندگی آگاهانه تدوین شده، در حال اجرا می‌باشد.
  • جهت استفاده صحیح از منابع و امکانات طبیعی و دسترسی به تولید می بایست اطلاعات مفید علمی در فضایی به صورت منظم دسته بندی و اجرا گردد که با مراجعه به این مکان، شرایط بهره گیری و یادگیری از اطلاعات ممکن می گردد. با این حال از اطلاع رسانی به موقع ، منسجم ، هدفمند و فراگیر غفلت ورزیده ایم و رفتار جمعی در این خصوص کمتر شکل گرفته است. اگر چه سازمان ها و نهادهای متولی عرصه منابع کشور فعالیت های مختلفی در این زمینه انجام داده و پیام های آموزش همگانی و فرهنگی را به صورت اختصاصی نسبت به فعالیت خود، ارائه نموده اند اما متأسفانه به دلیل پراکندگی موضوع ، این اطلاعات به صورت جامع ، متنوع ، دسته بندی شده و قابل دسترس نمی باشند.
  • « مؤسسه آرین » به عنوان یک مؤسسه فرهنگی و رسانه ای، پس از مطالعه و بررسی موضوع در زمینه آموزش همگانی در جهت بهبود مصرف منابع ، تولیدات و خدمات کشور، سایتagahi-masraf.ir را طراحی و اجراء نموده است.
  • این مؤسسه با در اختیار داشتن کارشناسان خبره در زمینه های جامعه شناسی ، آموزش فرهنگ عمومی و ارتباطات و رسانه از سال ۱۳۸۸ ( سال اصلاح الگوی مصرف ) این طرح را در روزنامه ها و مطبوعات کشور اجراء نموده و با توجه به درخواست مخاطبین، فاز دوم آن را با هدف جمع آوری منابع و مطالب آموزشی در حوزه فرهنگ اصلاح مصرف و نحوه استفاده صحیح از منابع موجود و محصولات تکنولوژیک، به صورت الکترونیکی و درقالب سایت، طراحی و اجراء نموده است .
  • این سایت با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و مراکز خصوصی کلیه مطالب مورد نیاز مردم در خصوص روش های صحیح مصرف و آشنایی با محصولات جدید با تکنولوژی روز دنیا را گردآوری نموده و با دسته بندی موضوع و به شکل بصری زیبا به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می دهد.
  • این پروژه با بهره گیری از کلیه امکانات نرم افزاری و الکترونیکی کشور و شبکه های مجازی و اجتماعی ،به صورت مالتی مدیا روش صحیح استفاده و آگاهی عمومی مصرف را ترویج و ارائه می نماید. شایان ذکر است این پروژه امکان توسعه در سایر رسانه های کشور از قبیل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، مطبوعات ، رسانه های نوشتاری ، رسانه های محیطی همچنین برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تخصصی و آموزشی و برگزاری مسابقات و برنامه های سرگرمی را دارا می باشد.
  • در پایان اعلام می دارد این مؤسسه از نظرات ارزشمند اساتید، محققان ، اندیشمندان و صاحب نظران در قالب مقاله ، طرح و … جهت درج در سایت، استقبال می نماید.

این مطالب را نیز ببینید!

مدیریت سبز

هدف، انجمن مدیریت سبز ایران، چیست؟

محمد حسن امامی، رییس هیئت مدیره «انجمن مدیریت سبز ایران» با تشریح مفهوم «مدیریت سبز»، چگونگی اجرایی …

یک دیدگاه

  1. بهتر است موضوع ویرایش شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *