اخباراخبار

وزیر دفاع انگلیس برکنار شد!

نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع کابینه خود را از سمتش برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آگاهی مصرف، روزنامه گاردین گزارش داد، ترزا می وزیر دفاع را به دلیل افشای اطلاعات مربوط به شورای امنیت ملی درباره مشارکت شرکت هوآوی در شبکه ۵G انگلیس برکنار کرده است.

در بیانیه دولت انگلیس آمده است: نخست‌وزیر امروز عصر از گاوین ویلیامسون خواست که دولت را ترک کند زیرا اعتماد خود به توانایی او در ایفای نقش وزارت دفاع و عضویت در کابینه را از دست داده است.

همچنین در نامه‌ای از می به ویلیامسون، نخست‌وزیر انگلیس نوشته که وزیر دفاع در روند بررسی این افشاگری، همکاری کامل نداشته است.

نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به روند تحقیقات، خطاب به ویلیامسون نوشته است: این روند عادلانه و با همکاری کامل سایر حاضران در نشست شورای امنیت ملی طی شده است. دیگران همگی به همه سوالات پاسخ داده‌اند و به درستی مشارکت کردند و تا جایی که ممکن بود با ارائه اطلاعات به روند تحقیقات کمک کردند. برخورد شما مطابق با این معیار که دیگران رعایت کردند، نبوده است.

گاردین نوشت، ویلیامسون احتمالاً جای خود را به پنی موردانت خواهد داد که هم‌اینک در سمت وزارت توسعه بین‌الملل مشغول به کار است.

برکناری ویلیامسون به دنبال تحقیق روی افشای اطلاعات جلسه شورای امنیت ملی درباره همکاری با شرکت چینی هواوی در ساخت نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه انجام شده است.

ویلیامسون می‌گوید که او مسئول درز اطلاعات نبوده است اما می در جلسه‌ای به او گفته است، شواهد قانع‌کننده وجود دارد که منبع درز اطلاعات وزیر دفاع بوده است.

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد، درز اطلاعات از نشست شورای امنیت ملی موضوعی جدی و عمیقا ناامیدکننده است.

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام///

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا