اجتماعیاخبار

نقش تاثیرگذار شورا‌ها در پیشگیری از وقوع جرم

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی شورا‌های شهر در پیشگیری از وقوع جرم نقش موثر و تاثیرگذاری دارند.

  • پیشگیری از وقوع جرم مسئله مهمی است

به گزارش آگاهی مصرف، حجت الاسلام حمیدی در شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: ضروری استنقش تاثیرگذار شورا‌ها در پیشگیری از وقوع جرم جلسات در شهرستان‌ها شکل گیرد و با حضور اعضای شورا‌ها و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و همکاری با دستگاه قضا مشکلات شهر‌ها بررسی و از جرایم پیشگیری شود.

به گفته وی پیشگیری از وقوع جرم مسئله مهمی است و همه باید کمک کنند و شور‌های اسلامی به عنوان نمایندگان مردم و کسانی که در بین مردم هستند و از نزدیک با مشکلات مردم باخبر هستند می‌توانید با ارائه راهکار با کمک سایر نهاد‌ها به رفع مشکلات و معضلات بپردازند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: رسیدگی هرچه سریعتر به جابجایی صنوف آلاینده، مدیریت پسماند و تشویق مردم به تفکیک زباله از مبدا نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا کمتر شاهد زباله گردی باشیم.

  •  صنوف آلاینده؛ یکی از مهم‌ترین معضلات شهر بیرجند

وی گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات شهر بیرجند صنوف آلاینده است که قرار بوده تا ۶ ماهه نخست امسال جا به جایی انجام شود و کار‌های قضایی آن نیز بررسی و رسیدگی شده و از شورای اسلامی و شهردار تقاضا داریم این موضوع را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان مرکز استان نیز گفت:افراد منتخب شورای شهر باید از مسوولان مطلبه گری کنند.

سرپرست شهرداری بیرجند نیز گفت: انبوه سازی یکی دیگر از مشکلات پیش روی شهر بیرجند است.

  • بررسی معضلاتی همچون افزایش اعتیاد، سرقت

عدل، انبوه سازی در زمین سابق پادگان ۰۴ بیرجند مشکل ساز خواهد بود و خیابان ارتش با مشکل روبه رو خواهد شد و ارائه خدمات به این منطقه مشکل خواهد بود. با پیگیری از سوی دادستان مانع این کار شده ایم به صورت موقت و برای اینکه مردم گرفتار نشوند نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر از سوی رئیس کل دادگستری خواهیم بود.

همچنین در این جلسه به معضلاتی همچون افزایش اعتیاد، سرقت، تکدی گری، زباله گردی و حاشیه نشینی از زبان دیگر سخنرانان اشاره و بحث و مورد بررسی قرار گرفت./ صدا و سیما

 

انتهای پیام///

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا