اخباراخباربیشتر بدانیم...پوشاکخانهسبک زندگی

با این تکنیک ها ارزان تر خرید کنیم

همه ما دوست داریم ارزان تر خرید کنیم بخصوص در این وضعیت بحران اقتصادی که اکثر مردم با مشکلات شدید مالی روبرو هستند مخصوصا افرادی که درآمد ثابتی دارند.

به گزارش پایگاه خبری آگاهی مصرف، در شرایط بحران اقتصادی حال حاضر و افزایش بی رویه قیمت ها،میتوان با استفاده از تکنیک هایی مایحتاج خود را به قیمت مناسبتری تهیه کرد.

برای ما ایرانی ها یک بخش مهم و ویژه خرج هایمان مربوط به تهیه مواد غذایی و خورد و خوراک  می شود.

مخصوصا اگر فرد اجاره نشین نباشد بین ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه ها به بخش مواد غذایی اختصاص می یابد.

این مقدار هزینه از مجموع درآمد خانواده عدد قابل توجهی است که می شود با تکنیک های زیر کنترلشان کرد:

با چه تکنیک هایی ارزان تر خرید کنیم ؟

لیست خرید تهیه کنید

 

مهم ترین و اولین قدم تهیه لیست خرید هست، این لیست به شما کمک می کند که بی هدف و بادی به هر جهت برای خرید اقدام نکنید به هر مغازه ای سر نزنید و در نهایت خریدهای اضافه و غیر ضروری نداشته باشید. لیست ها به شما کمک می کنند تعداد و مارک مواد رو از قبل تعیین کنید.

یادتان باشد که لیست ها را نگه دارید و بعد از خرید هزینه هر دسته مواد را کنارش یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند در عرض کمتر از ۲ ماه بدانید چه موادی بیشترین هزینه ها را دارند؟ آیا لازم و ضروری هستند؟ آیا نمی شود به روش ارزان تری تهیه کرد؟ یا کجا به صورت عمده عرضه می شوند؟

یک باره خرید کنیم تا ارزان تر خرید کنیم

 

 

این روش بسیار خوبی است که یک باره خرید کنید، خیلی از خانواده ها مخصوصا کارمند جماعت سر ماه خرید های زیاد انجام می دهند. این یکی از تکنیک های مهم است البته با رعایت دو تا شرط یکی این که لیست رو تهیه کرده باشید و هدفمند یک باره خرید کنید و دوم اینکه انتخاب درست داشته باشید که از کجا خرید می کنید.

معمولا وقتی کم کم به سوپرمارکت می روید هر دفعه چشمتان به چیزهای غیر ضروری می افتد، یکی دو تا خوراکی و تنقلات اضافی هم برمی دارید همین یعنی هزینه اضافه !!

از میادین و بازارچه ها ارزان تر خرید کنیم

 

در انتخاب محل خرید بسیار دقت کنید. میادین میوه و تره بار بسیار عالی و فوق العاده هستند که میوه، سبزی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، روغن و بسیاری مواد لازم خانه را با قیمت های بسیار ارزان تر از بیرون عرضه می کنند. اخیرا فروشگاه های زنجیره ای ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده می گیرند که توصیه می شود سعی کنید به آن ها سر نزنید!

در هر یکی دو ماه معمولا بازارچه های محلی با تخفیف های خوب برگزار می شود که خوب است با لیست تان به آن ها سر بزنید. البته باید دقت کنید چون بعضی افراد سودجو نه تنها ارزان تر نمی دهند بلکه جنس های بی کیفیت هم ارائه می کنند.

قانون صرفه به مقیاس

این قانون می گوید: اگر بتوانی خریدهای بیشتری انجام بدهی، می توانی با چانه زنی، گرفتن تخفیف و کاهش هزینه های جانبی به صرفه تر خرید کنی. مثلا اگر شما بتوانید چهار خانواده با هم برنج بخرید حتما تخفیف می گیرید و هزینه های حمل و رفت و آمدتان هم کاهش پیدا می کند. فروشنده هم به شما اعتبار می دهد و سعی می کند محصولات بهتری را دفعه های بعد در اختیارتان قرار دهد.

 

همچنین خرید اجناس با مقدار بیشتر باعث کاهش قیمت اجناس می شود. بیسکویت را در این مورد مثال می زنیم: ممکن است شما هر روز برای صرف صبحانه یا میان وعده از کیک یا بیسکویت های ۲۰۰۰ تومانی استفاده کنید. که در طول ماه می شود حدود ۶۰۰۰۰ تومان. اگر شما به جای آن برای یک ماه یک بسته بیسکویت ۳۰۰۰۰ هزار تومانی خرید کنید، ۳۰۰۰۰ هزار توان صرفه جویی کرده اید.

در این نوشتار نکات کلی ارزان تر خرید کنیم و خرید منزل را توضیح دادیم و ان شاالله این تکنیک ها را هنگام خرید در نظر داشته باشید. همیشه سلامت و جیب هایتان پر از پول باشد !

 

منبع: ۲ نفره

 

انتهای پیام//// 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا