Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
آمادگی وین برای همکاری در زمینه مدیریت بحران – آموزش همگانی
اخبارزندگی شهری

آمادگی وین برای همکاری در زمینه مدیریت بحران

دانستنی :سفیر اتریش در ایران از آمادگی وین برای همکاری با تهران در حوزه انتقال تجارب مشترک مدیریت حوادث و سوانح و ارتقای ظرفیت تاب آوری تهران خبر داد.

به گزارش دانستنی ،به نقل از فارس، اشتفان شولتس در جریان بازدید از مرکز و ستاد فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به سابقه همکاری اتریش از زمان زلزله بم در ایران، به تجربیات قابل توجه اتریش در مدیریت سوانح طبیعی و نیز حوادث انسان ساخت اشاره کرد و گفت: تبادل تجربیات تهران و وین در این حوزه گامی است در مسیر توسعه روابط دو کشور که رییس جمهوری ایران بر آن تاکید دارند و در حال حاضر زمینه های توسعه روابط دو جانبه آماده است.

وی با بیان اینکه ایران می تواند نقش محوری را در حوزه امداد و نجات در منطقه ایفا کند، افزود: تجربه و دانش بالایی که در حوزه امداد و نجات در  ایران وجود دارد می تواند برای اتریش و نظام بین الملل مفید باشد و اتریش از همکاری های دوجانبه با ایران در زمینه انتقال تجربیات دو کشور در این حوزه استقبال می کند.

اشتفان شولتس ادامه داد: برگزاری تمرین های عملیاتی امداد و نجات و همکاری با دانشگاه ها به منظور ایجاد یک دید عمیق و مشترک در حوزه مدیریت بحران، آموزش کارشناسان و مدیران و بهره گیری از پتانسیل های  اینساراگ از جمله محورهای همکاری دو کشور خواهد بود.

وی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در اتریش در این حوزه فعال است و انتقال این تجربیات زمینه ساز مشارکت بخش های خصوصی میان دو کشور است.

رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار به تجربه های ارزنده ایران در جریان وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله های چند دهه اخیر اشاره کرد و با استقبال از تبادل تجربیات و گسترش همکاری های میان دو کشور گفت: در تهران با بحران های مختلفی روبرو هستیم که مهم ترین آنها سیل و زلزله است. شهر تهران با توجه به بافت فرسوده و تراکم جمعیت مستعد آسیب پذیری زیادی است و از طرف دیگر گسل های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که فعال هستند و رود دره های بزرگ در تهران می توانند سیلاب های بزرگ به وجود آورند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: همچنین مسئله فرونشست و فروریزش مشکلات زیادی را در شهر ایجاد می کند و امیدواریم با بهره گیری از تجربیات و کمک های کشور اتریش بخشی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر توسعه روابط میان دو کشور و تبادل تجربیات در این حوزه گفت: مدیریت  شهری تهران با هدف ایجاد شهر هوشمند به طور جدی به دنبال کاهش مخاطرات پایتخت و ارتقای ظرفیت های تاب آوری شهر در برابر حوادث و سوانح است و از هرگونه همکاری دو جانبه و چند جانبه در ارتباط بین الملل استقبال می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا