اخبارساختمان

هدف اصلی اجرای طرح ملی مسکن تولید ارزان قیمت خانه

دانستنی :عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن، به جای شیوه مشارکتی باید شیوه های دیگر از جمله شیوه کارفرما و مجری را عملیاتی کند که در آن سازندگان در ازای تولید مسکن از دولت حق الزحمه دریافت می کنند.

6

به گزارش دانستنی ،از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی دولت و وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و مناطق بافت فرسوده است که این مسئله در صورت اجرای صحیح می تواند بخشی از کمبودهای بازار مسکن را رفع کند.

وزارت راه و شهرسازی به دنبال تولید انبوه مسکن به شیوه مشارکتی است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مهم ترین مسئله در طرح ملی مسکن، نحوه اجرای طرح است، در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که تولید انبوه مسکن را به شیوه مشارکتی عملیاتی کند.

شیوه مشارکتی به صورتی است که دولت و سازندگان به صورت مشترک سرمایه گذاری کرده، یعنی آنکه دولت زمین را ارائه کرده و سازندگان پروژه را اجرایی می کنند و در نهایت هر کدام بر اساس توافق سهمی از واحدهای تولیدی را بر می دارند

وی گفت: شیوه مشارکتی به صورتی است که دولت و سازندگان به صورت مشترک سرمایه گذاری کرده، یعنی آنکه دولت زمین را ارائه کرده و سازندگان پروژه را اجرایی می کنند و در نهایت هر کدام بر اساس توافق سهمی از واحدهای تولیدی را بر می دارند.

هدف اصلی اجرای طرح ملی تولید ارزان مسکن بود/شیوه مشارکتی قیمت مسکن را کاهش نمی دهد

کیانپور تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ملی مسکن، تولید ارزان مسکن و ارائه آن به متقاضیان با قیمت قابل قبول و منصفانه بود، حال به نظر می رسد که با اجرای شیوه مشارکتی تولید مسکن، این هدف منحرف می شود زیرا سازندگان پس از تکمیل پروژه، واحدهای خود را بر اساس نرخ بازار به فروش می رسانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن، به جای شیوه مشارکتی باید شیوه های دیگر از جمله شیوه کارفرما و مجری را عملیاتی کند که در آن سازندگان در ازای تولید مسکن از دولت حق الزحمه دریافت می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت در بحث اجرای طرح ملی مسکن باید راه کاری را در نظر گیرد تا مساکن تولیدی با قیمت های مناسب در اختیار اقشار ضعیف و متوسط جامعه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا