Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
عسل درمان هر درد بی درمان – آموزش همگانی
اخباربیشتر بدانیم...

عسل درمان هر درد بی درمان

دانستنی :خوب است بدانیم که عسل دارای طبع و مزاج گرم است و برای هر شخصی با هر مزاجی مفید است. دارویی است که هم جذب پوستی دارد و هم جذب بزاقی و از همه مهمتر عامل جذب غذاهای دیگر هم می شود.

به گزارش دانستنی ،همه ما این جمله را زیاد شنیده ایم که عسل بر هر درد بی درمانی دواست. واقعا عسل چه ویژگی ای هایی دارد و چه تاثیراتی می تواند برسلامتی داشته باشد؟

 خوب است بدانیم که عسل دارای طبع و مزاج گرم است و برای هر شخصی با هر مزاجی مفید است. دارویی است که هم جذب پوستی دارد و هم جذب بزاقی و از همه مهمتر عامل جذب غذاهای دیگر هم می شود.

فواید عسل در روایت معصومین علیهم السلام

1. مصرف عسل با شیر تازه گاو

مصرف آن با شیر گاو موجب زیاد شدن آب کمر می شود، در این رابطه حدیثی از امام کاظم علیه السلام است که می فرمایند:کسی که اب کمرش بر او دگرگون می شود،شیر تازه همراه با عسل برایش مفید است.

2. جلوگیری از سرماخوردگی

مصرف روزانه سه قاشق مرباخوری عسل در زمستان موجب پیشگیری از سرماخوردگی می شود. امام رضا علیه السلام فرمودند:کسی که می خواهد در تمام زمستان از سرماخوردگی در امان باشد، هر روز سه قاشق عسل میل کند.

3. تقویت حافظه

خوردن عسل،موجب فزونی حافظه می شود،امام رضا علیه السلام در این رابطه فرمودند: خوردن عسل همراه با کندر و مربایزنجفیل با عسل موجب تقویت حافظه می شود.

4.رفع اسهال

مصرف عسل موجب رفع اسهال می شود در تاریخ آمده که مردی به محضر پیامبرصلی الله علیه واله امد و گفت: برادرم به اسهالدچار شده است.پیامبرصل الله علیه واله فرمود:به او عسل بنوشان.

5. دور کردن بادهای زائد بدن

مصرف عسل، دور شدن بادهای زائد بدن می شود. پیامبر صل الله علیه واله: عسل شفائی است که باد را دور می کند.

6. زایل کنننده تب از بدن

مصرف عسل، تب را طرد می کند. پیامبر صل الله علیه واله: عسل شفائی است که تب را دور می کند.

7. رفع بلغم

مصرف عسل،موجب رفع بلغم می شود. امام رضا علیه السلام در این رابطه می فرماید: در عسل،درمان تمام دردهاست.کسی که در حالت ناشتا یک انگشت از ان را بلیسد، این عسل، بلغم او را قطع می کند، صفرا را خاموش می کند و مانع سوداء می شود.

8. حافظ و نگهبان قلب

مصرف عسل،از قلب مراقبت می کند. پیامبرصلی الله علیه واله فرمودند: عسل، چه خوب نوشیدنی ای است! از قلب مراقبت می کند.

9. برطرف کننده سردی سینه

مصرف عسل، سردی سینه را برطرف می کند. پیامبر صل الله علیه واله: عسل چه خوب نوشیدنی ای است! سردی سینه را برطرف می کند.

10. برای رفع غرغر شکم چه کنیم؟

مصرف عسل با سیاه دانه، برطرف کننده غرغر شکم است. امام صادق علیه السلام به کسی که دچار غرغر شکم شده بود، فرمود: چرا برای درمانش، از سیاه دانه و عسل استفاده نمی کنی؟

11. رفع تب ربعی با عسل

مصرف شربت عسل با زعفران برای رفع تب ربعی(تبی که روز چهارم دوباره بر می گردد)مفید است. امام هادی علیه السلام: بهترین چیز برای تب ربعی انست که در روز چیرگی تب، فالوده ای که با عسل درست شده و زعفران زیادی دارد، میل شود و در ان روز، چیز دیگری خورده نشود.

12. شادابی جسم را باعسل تضمین کنید

مصرف عسل، موجب شادابی جسم می شود. پیامبرصلی الله علیه واله: سه چیز است که جسم، با انها شاداب می گردد و رشد می کند: بوی خوش، لباس نرم و نوشیدن عسل

13. برای رفع سردی ماهی چه کنیم؟

توصیه به خوردن عسل بعد از میل ماهی. امام صادق علیه السلام: کسی که ماهی بخورد و بخوابد و بعد از خوردنش، چند عددخرما یا مقداری عسل نخورد، تا صبح، رگ فلج، بر او زده می شود.

14. درمان همه بیماری

توصیه به عسل درمانی درمورد همه بیماری ها. امام رضا علیه السلام:در عسل،درمان تمام دردهاست.

15. توصیه به نوشیدن عسل بعد از آمیزش

امام رضا علیه السلام فرموند: پس از آمیزش غسل کن و همان موقع، مقداری مومیایی با شربت عسل یا با عسلی که کف ،ن را برداشته اند، میل کن؛ زیرا این کار، مثل ان ابی که از تو خارج شده است، به تو بر می گرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا