انرژی

کاهش ذخایر نفتی آمریکا نرخ طلای سیاه را صعودی کرد/قیمت جهانی نفت افزایش یافت

پس از انتشار گزارشی در مورد کاهش ذخایر نفتی آمریکا، قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت.

 به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، پس از انتشار گزارشی که نشان میداد ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده است، قیمت نفت در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد رشد پیدا کرد. کاهش ذخایر نفت آمریکا بیانگر افزایش تقاضا در بازار است، این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان رو به افزایش است.

قیمت نفت خام برنت در روز چهارشنبه با 1.2 درصد رشد به 41.75 دلار در هر بشکه رسید. این معیار نفتی در روز سه شنبه بیش از 1 درصد سقوط کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز 54 سنت یا 1.4 درصد افزایش یافت و به قیمت 39.81 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا نیز در روز گذشته 1.1 درصد کاهش پیدا کرده بود.

در روز سه شنبه، داده های منتشر شده توسط موسسه نفت امریکا نشان داد ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته ی گذشته بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده است. بر خلاف پیش بینی تحلیل گران مبنی بر کاهش 710 هزار بشکه ای نفت، ذخایر نفت آمریکا 8.2 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و به 537 میلیون بشکه رسید.

همچنین، کاهش تولید نفت از سوی کشورهای صادرکننده ی نفت موسوم به اوپک در ماه ژوئن  به پایین ترین میزان در دو دهه ی اخیر رسیده است. این امر موجب حمایت از افزایش قیمت نفت شده است. 13 عضو این گروه در ماه ژوئن به طور متوسط 22.62 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده اند. بنابر گزارش رویترز، تولیدات نفت این گروه حدود 1.92 میلیون بشکه در روز کمتر از تولید نفت در ماه می بوده است. احتمال می رود از میزان انطباق و همکاری کشورها در ماه ژوئیه کاسته شود، مگر اینکه عراق و نیجریه همکاری چشمگیری در زمینه ی کاهش تولید نفت داشته باشند.

با این حال، به گفته ی تحلیل گران قیمت نفت در اواخر سال جاری پیشرفت چندانی نخواهد داشت. زیرا افزایش شیوع کرونا در سراسر جهان، تقاضا برای سوخت را به میزان یک سوم کاهش داده است. بنابر نظرسنجی رویترز از اقتصاددان ها، قیمت نفت در سال جاری حدود 40 دلار در هر بشکه خواهد بود. ویروس کرونا با سرعت بسیار زیادی در سراسر جهان در حال افزایش است. موارد ابتلا به بیماری به بیش از ده میلیون نفر رسیده است. نیم میلیون نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس از دست داده اند.

قیمت جهانی نفت امروز 99/01/30/ برنت 28 دلار و 8 سنت شد- اخبار ...

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا