استاندارد و کیفیت

شناخت دستگاه های تصفیه آب استاندارد

شناخت دستگاه های تصفیه آب استاندارد

آلودگی آب های زیرزمینی که منبع اصلی تأمین آب شرب ما را تشکیل می دهند، روز به روز در حال افزایش است. افزایش جمعیت و رشد روزافزون صنایع ، باعث وارد شدن آلاینده هایی نظیر : نیترات ، سرب ، آرسنیک ، جیوه و سایر آلاینده ها به آب شهری می شود. در این میان شاید خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی پیشنهاد خوبی باشد. اما؛ در سال های اخیر دستگاه های تصفیه آب خانگی غیر استاندارد و غیربهداشتی در طرح ها و مارک های مختلف زیادی به بازار آمده است.
انواع آن ها در بازار عبارتند از:
۱٫ دستگاه های تصفیه آب زیرسینکی یا رومیزی
۲٫ فیلترهای دوش حمام
۳٫ پیش تصفیه برای کل آب ورودی به منزل

حال سؤال اینجاست که کدام یک از انواع مارک ها و برندهای موجود در بازار مناسب تر است؟ و چگونه می توان دستگاه های غیرمعتبر را تشخیص داد؟
شما باید قادر باشید محصول استاندارد را از انواع غیر استاندارد تشخیص دهید. مهم نیست که کدام نوع از دستگاه های تصفیه آب را خریداری می کنید .
مهم؛ استاندارد، بهداشتی و با کیفیت بودن یک محصول است. با فراگیر شدن نصب «ایران کد» بر روی تمامی کالاها ، می توان با اطمینان گفت که کالاهایی که فاقد ایران کد هستند ، قاچاق محسوب می شوند. در واقع ایران کد راهکاری برای جلوگیری از ورود کالاهای غیر استاندارد و قاچاق به بازار کشور است.
یکی دیگر از بهترین و مطمئن ترین راه های اجتناب از خرید دستگاه غیر بهداشتی و نامناسب ، توجه به این موضوع است که آیا دستگاه ، گواهینامه ها و استانداردهای معتبر بین المللی را دارد یا خیر؟ اگر به کیفیت و سلامتی یک دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت می دهید ، به دنبال علامت های استاندارد نظیر : NSF ، WQA روی برچسب ها و توضیحات روی بسته بندی فیلترهای دستگاه باشید. این گواهینامه ها ادعای کارخانه های سازنده را مبنی بر کارایی ، استاندارد و بهداشتی بودن دستگاه ، تأیید می کنند.
مواظب باشیم که فریب فروشنده هایی را نخوریم که بر استاندارد فیلترها و کارتریج ها تأکید می کنند و فکر ما را از استاندارد بودن خود دستگاه منحرف می کنند.
یادمان باشد علامت های استاندارد را باید روی بسته بندی دستگاه نیز مشاهده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا