Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
تعمیر کار منزل خودتان باشید – آموزش همگانی
خانه

تعمیر کار منزل خودتان باشید

جایی از خانه‌تان نیاز به تعمیرات دارد و از آنجا که فکر می‌کنید آدمِ دست‌به‌آچاری نیستید، گوشی را برداشته‌اید تا به یک تعمیرکار زنگ‌بزنید و خودتان را خلاص کنید. اما دست نگه دارید. شاید مشکل‌تان آنقدر هم پیچیده نباشد و خودتان بتوانید از پس آن برآیید. اگر می خواهید تعمیرکار خانه ی خود باشید.

ما ۷ راهکار به شما معرفی می کنیم:
شماره ۱- سینک آشپزخانه :
اگر لوله‌ی زیر سینک آشپزخانه (سیفون) گرفت، لوله کش می خواهید چکار؟ یک اسیدِ چاه‌بازکن از مغازه بخرید و داخل لوله بریزید. همان کاری که شربت اکسپکتورانت برای حلق و حنجره ما می کند، چاه‌باز‌کن برای لوله‌ها انجام می دهد. فقط حواستان باشد که روی دست و بدنتان نریزد. اگر گرفتگی سینک به حدی بود که چاه‌بازکن افاقه نکرد، زانوییِ زیر سینک را باز کنید و آشغال‌های داخل آن را خارج کنید و دوباره آن را سر جایش پیچ کنید. آشغال‌هایی را که بدجور به داخل لوله چسبیده اند، به کمک یک پیچ‌گوشتی دو ‌سو تراشیده ، جداکنید و دور بریزید.

شماره ۲- چاه توالت گرفته :
اگر چاه توالت‌تان گرفته است، آب داغ و پودرلباسشویی را در یک سطل بریزید و آن را قبل از کشیدن سیفون داخل چاه توالت بپاشید تا گرفتگی را برطرف کند. اگر با این روش گرفتگی رفع نشد، می توان از اسید چاه‌بازکن استفاده کرد. اگر این روش نیز جواب نداد لازم است که رفع مشکل را به دفاتر تخلیه چاه سپرد.

شماره ۳ – چِک چِک شیر حمام/آشپزخانه:
اگر شیر حمام‌تان چکه می کند، تنها کاری که باید بکنید این است که با یک آچار فرانسه مغزی شیر را باز کرده، واشر آن را عوض کنید. فقط وقتی که عازم ابزارفروشی شُدید، واشر قبلی را با خود ببرید تا واشری با همان اندازه تحویل بگیرید.

شماره ۴ – درزگیری:
اگر مشاهده کردید که درز سرامیک‌های دستشویی، حمام یا آشپزخانه از هم باز شده است، بهتر است زودتر مشغول شوید. ابتدا چسب درزهای قدیمی را با پیچ‌گوشتی دو سو از بین ببرید، سپس یک درزگیر تیوپی سیلیکونی بخرید و از کُنج دیوار شروع به درزگیری کنید. باید دقت کنید در حین کار، با وارد کردن فشاری یکسان به تیوپ، درز دیوار را بدون توقف درزگیری کنید تا یکدست باشد.

شماره ۵- لامپ روشن نمی شود :
لامپ قبلی روشن نمی شد، لامپ جدید هم همین‌طور. اگر مشکل از سیم کشی خانه نباشد، به احتمال زیاد این سَرپیچ است که مشکل دارد. یک پلاتین ته سَرپیچ قراردارد که برق از آنجا وارد لامپ می شود. در بیشتر موارد اشکال از اینجا ناشی می شود که این قسمت لَق می شود و به پایین می رود، در نتیجه تماسی با لامپ ندارد. برای حل این مشکل با یک فازمتر تَه سرپیچ را کمی بالا بیاورید تا این اتصال دوباره برقرار شود.

شماره ۶ – صدای قیژقیژ در :
اگر درِ اتاق هایتان صدا می دهد، کمی روغن سوخته‌ی ماشین روی لولاهای در بریزید. اگر باز هم لولاها صدا ایجاد کنند، پین لولا را خارج کنید و آن را کمی سمباده بکشید تا هر گونه زائدی احتمالی را از بین ببرید، بعد کمی گریس به پین بمالید و آن را داخل لولا جا بزنید.

شماره ۷- کاغذ دیواریِ وَر آمده :
کاغذ دیواری را تا جایی که سفت به دیوار چسبیده است به عقب لوله کنید، سپس روی دیوار چسب بمالید. کاغذ دیواری را آرام بر روی قسمت چسب خورده بکشید و با یک وردنه یا یک ابر خشک روی آن را بکشید تا هوا زیرش نرود و قلمبه نشود.
منبع مطالب: http://blog.bamilo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا