اخباربیمهمالی و اقتصادی

اشتغال مجدد حدود ۱۸ هزار بیمه بیکاری بگیر ها

دانستنی :مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کاردرباره آخرین وضعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری اظهار داشت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل واراده از کار بیکار می شوند، بیمه بیکاری پرداخت می کند.

به گزارش دانستنی ،کریم یاوری در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری اظهار داشت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل واراده از کار بیکار می شوند، بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی افزود: البته به غیر از افرادی که بدون میل و اراده خود بیکار می شوند، همچنین بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قوه قهریه و غیر مترقبه از قبیل  سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و… و. بیکار می شوند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه، پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست اندر کاران اجرای قانون بیمه بیکاری است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده اند.

وی همچنین با اشاره به تکلیف سازمان آموزش فنی و حرفه ای به ارائه آموزش مهارت های مورد نیاز بیکارانی که مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند گفت:  این سازمان مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه  بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم کند و هزینه های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت  می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۸هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شده اند، افزود: هم اکنون حدود ۲۶۲ هزار  نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.

یاوری ادامه داد: کارگران مجرد مشمول  قانون بیمه  بیکاری حد اقل۶ ماه و حد اکثر ۳۶ماه و کارگران متاهل  و متکفل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ایام  مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا