دسته‌بندی نشده

بازار خودرو‌های شاسی‌بلند لوکس

دانستنی :بازار خودرو‌های شاسی‌بلند لوکس در سال‌های اخیر بسیار پررونق و درآمدزا بوده و موجب شده تا شرکت‌های مختلف بهترین مدل‌های خود را در این دسته تولید کنند.

به گزارش دانستنی ،از باشگاه خبرنگاران، مدل‌های شاسی‌بلند از ابتدا به عنوان محصولی متفاوت و لوکس در بازار خودرو شناخته می‌شدند که تنها خانواده‌های ثروتمند توانایی خرید آن را داشتند، باگذر زمان این انحصار شکسته شد و حالا در بازار اروپا و آمریکا، مدل‌های شاسی‌بلند یا کراس‌اوور فراوانی با امکانات و قیمت متوسط به بازار عرضه می‌شوند و مردم در سراسر جهان علاقه بسیاری به خرید شاسی‌بلند دارند و بسیاری از شرکت‌های جدید و قدیمی به ساخت این مدل روی آورده‌اند، در بازار آسیا و ایران نیز شاسی‌بلند‌های جدید تولید شرق آسیا، قیمت‌های به‌مراتب مناسب‌تر از گذشته دارند و قابلیت خرید آن‌ها برای بسیاری از مردم وجود دارد.

10367595_570.jpg

اقبال عمومی به مدل‌های شاسی‌بلند موجب شده تا حتی برند‌های تخصصی خودرو اسپرت مانند لامبورگینی نیز اولین مدل شاسی‌بلند تولید انبوه خود را طراحی و وارد بازار کند. فضای بزرگ، امکانات فراوان، قدرت بالا و کنترل بیشتر در هنگام رانندگی، از مهم‌ترین موارد علاقه مردم جهان به این خودروی شاسی‌بلند شناخته شده است.

هرچند بسیاری از شرکت‌ها، مدل‌های جدید خود را در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهند کرد، اما در سال ۲۰۱۹ نیز مانند گذشته مدل‌های مختلفی در طرح شاسی‌بلند معرفی و وارد بازار شد، مدل‌هایی که در دو بخش بالارده و میان‌رده قرار می‌گرفتند و هر کدام قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود را داشتند. در این گزارش به معرفی ۱۰ شاسی‌بلند بالارده لوکس ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت. حضور شرکت‌های اروپایی به‌ خصوص رنج‌روور نشان از اهمیت تولید شاسی‌بلند و بازار بسیار خوب این مدل خودرو در قاره سبز دارد. با ما همراه باشید.

10367596_639.jpg

  • رنج‌روور اسپرت

استقبال فراوان از محصولات رنج‌روور موجب شد تا مدل‌های محدود این شرکت به خانواده‌ای از خودرو‌های شاسی‌بلند رنج‌روور تبدیل شود، در این میان رنج‌روور اسپرت با بازدهی بالا و قابلیت‌های پیشرفته، مهم‌ترین عضو خانواده جدید محصولات رنج‌روور است. این مدل یک از بزرگ‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند بازار است و قابلیت‌های فراوانی از جمله حالت رانندگی آفرود و سیستم رانندگی پویا تک‌دست را ارائه می‌دهد. در داخل نیز تمامی اجزا با بهترین کیفیت تولید شده‌اند، نمایشگر دوگانه سیستم هوشمند مرکزی اطلاعات و امکانات فراوانی را برای راننده و سرنشینان به همراه دارد. این مدل همچنین با کاهش مصرف سوخت نیز رقبای زیادی را در بازار شکست داده است.

10367597_889.jpg

  • لندروور دیسکاوری

نسل پنجم دیسکاوری، دومین خودرو از برند انگلیسی لندروور است که تفاوت‌های زیادی با رنج‌روور اسپرت دارد. این مدل با ظاهری جذاب، اما باطنی سرسخت، یکی از بهترین حالت‌های آفرود را در میان مدل‌های مشابه ارائه می‌دهد، اما در داخل، بسیار راحت، لوکس و پیشرفته است. یکی از بهترین کابین‌های طراحی شده در سال ۲۰۱۹ برای این خودرو است، لندروور دیسکاوری در داخل ۷ صندلی دارد و سنگینی آن موجب شده تا بازدهی مانند رنج‌روور اسپرت نداشته باشد.

10367598_459.jpg

  • پورشه کاین

نسل سوم پورشه کاین در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تا بار سنگینی از بخش شاسی‌بلند فولکس‌واگن برداشته شود. تکامل کاین از اولین مدل در سال ۲۰۰۲ تا کنون بسیار مشهود است و همین مورد دلیلی برای استقبال فراوان از مدل‌های جدید کاین است. پورشه همچنان پورشه است و بهترین خودرو‌های اسپرت در دنیا را تولید می‌کند، این موجب نمی‌شود که بخش شاسی‌بلند لوکس این شرکت دچار ضعف باشد. پورشه کاین با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی ۶ و ۸ سیلندره، شخصیتی متفاوت در میان مدل‌های مشابه خود دارد و این نکته منحصر‌به‌فرد کاین است.

10367599_397.jpg

  • آئودی Q7

آئودی Q7 یک شاسی‌بلند دوست‌داشتنی و درخشان دیگر از خودروسازان آلمانی است که دستاورد‌های فراوانی دارد. کابین بزرگ، کیفیت بسیار بالا، بازدهی مطلوب و همگام با محیط زیست بودن تنها بخشی از ویژگی‌های برجسته آئودی Q7 است که آن را به یک خودرو خانوادگی جذاب تبدیل می‌کند. قیمت‌گذاری مناسب از طرف آئودی موجب محبوبیت و فروش بالا این مدل شده به همین جهت، Q7 را با ظاهر اصیل خودرو‌های آئودی در جاده‌های اروپا زیاد دیده می‌شود.

10367600_572.jpg

  • بی‌ام‌و X5

بی‌ام‌و با مرفی نسل چهارم X5 در تلاش است تا تولید شاسی‌بلند‌های بالارده خود را افزایش دهد، حال بیش از ۲۰ سال از تولید X5 می‌گذرد و با گذشت چهار نسل از تولید این خودرو، شاسی‌بلند لاکچری بی‌ام‌و از سایر رقبا کوچک‌تر و کوتاه‌تر است تا یک شاسی‌بلند جمع‌و‌جور و پرقدرت شناخته شود. در داخل ویژگی‌های بالارده بیشتری نسبت به نسل قبلی دیده می‌شود، همچنین فرمان Pacey به همراه قدرت بالا پیشرانه تقویت شده، تجربه جدیدی از رانندگی برای خریداران X5 به همراه دارد.

10367601_784.jpg

  • مرسدس بنز GLE

مرسدس نیز سرمایه‌گذاری حجیمی برروی مدل‌های شاسی بلند خود کرده، نسل چهارم شاسی‌بلند GLE با پلتفرم جدید رونمایی شد تا این مدل یک قدم روبه‌جلو داشته باشد، همچنین بدنه مستحکم‌تر و طراحی هوشمندتر از ویژگی‌های مدل جدید GLE نسبت به قبلی این خودرو است. پلتفرم جدید فضای بیشتری را برای مسافران ردیف دوم و سوم صندلی‌ها در داخل کابین فراهم می‌کند تا تغییرات در داخل خودرو چشمگیرتر باشد. پیشرانه توربو دیزل ۶ سیلندر با حدود ۳۲۵ اسب‌بخار قدرت و به‌همراه پیشرانه ۳.۰ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۳۶۵ اسب‌بخار قردت از گزینه‌های انتخابی بخش فنی خودرو هستند. در کنار این موارد سیستم تعلیق الکتریکی ۴۸ ولت شاسی‌بلند GLE را به یک خودرو بسیار نرم و راحت تبدیل کرده است.

10367602_872.jpg

  • ولوو XC90

دوره رنسانس شاسی‌‎بلند‌های ولوو با مدل XC90 آغاز شد، این خودرو با ۷ صندلی، رانندگی آسان و ویژگی‌های پیشرفته به همراه پیشرانه پلاگین هیبریدی ۴۰۰ اسب‌بخاری، تمام نیاز‌های خریداران را برآورده می‌کند. در داخل ویژگی‌های هوشمند لمسی در کنار برخی قطعات پلاستیکی تلفیقی از یک خودرو لوکس و میان‌رده را در کنار یکدیگر تداعی می‌کنند. XC90 با قیمتی مناسب یک خودرو حرفه‌ای و همه کاره است.

10367603_430.jpg

  • رنج‌روور ولار

رنج‌روور ولار یک خودرو بر پایه مسافرت جاده‌ای است و حالت‌های متفاوتی مانند آفرود ندارد، این مدل در داخل کابین از نظر کیفیت قطات و سیستم‌های هوشمند به پای رقیبان نمی‌رسد، اما تجربه رانندگی راحت و بازدهی بالا، از مواردی هستند که می‌توانید برروی رنج‌روور ولار حساب باز کنید. بازهی بالا، سیستم تعلیق قابل تنظیم، قیمت مناسب و آپشن‌های جذاب از مهم‍‌ترین ویژگی‌های رنج‌روور ولار هستند.

10367604_356.jpg

  • مرسدس بنز کلاس G

شاید ظاهر مرسدس بنز کلاس G به یک خودرو لوکس شباهت نداشته باشد، اما امکانات و قابلیت‌های بالارده آن در حد یک خودرو لاکچری گران قیمت است. این مدل با بازدهی بالا از نظر قدرت و توانایی در حرکت، از بهترین‌های بازار است، در واقع به همین جهت مرسدس هر چند سال، نسخه جدیدی از این خودرو را وارد بازار می‌کند. پیشرانه دیزلی G350d با بیش از ۵۷۰ اسب‌بخار قدرت در هر شاسی‌بلندی یافت نمی‌شود از طرفی طراحی دقیق و جذاب داخل کابین این مدل را به خودرویی جذاب برای عاشقان ماجراجویی تبدیل می‌کند.

10367605_981.jpg

  • فولکس‌واگن توارگ

توارگ یکی از پرچمداران فولکس‌واگن در بازار خودرو است، این شاسی‌بلند لوکس با امکانات فراوان و قابلیت‌های پیشرفته انتظار خریداران از یکی بزرگ‌ترین خودروسازان در جهان را برآورده می‌کند. علاوه‌بر طراحی تحسین‌برانگیز، قیمت ارزان‌تر این مدل نسبت به رقبا یکی از برگ‌های برنده فولکس‌واگن در بازار شاسی‌بلند است تا بتواند در این بازار با دیگر شرکت‌های آلمانی رقابت داشته باشد. سیستم‌های هوشمند، حالت‌های رانندگی مختلف، دستیار هوشمند و محافظت از تصادف به همراه دیگر ویژگی‌های مدرن این خودرو، رانندگی امن و آسانی را برای خریداران به ارمغان می‌آورد، به همین دلیل، شاسی‌بلند توارگ به یکی از انتخاب‌های محبوب خانواده‌ها تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا