Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
پیشگیری و کاهش تصادفات درون شهری تهران – آموزش همگانی
اخباراخبارشهروندان باید بدانند

پیشگیری و کاهش تصادفات درون شهری تهران

نشست تخصصی با موضوع کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی و مالی با حضور اعضای کارگروه استانی پیشگیری و کاهش تصادفات استان تهران در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار گردید.

  •  پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی

به گزارش آگاهی مصرف، سوهانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بیان نمود : ایراد صدمه بدنی غیر عمدی جزء ده جرم اول استان تهران می باشد و همچنین در طی سالیان گذشته تصادفات جرحی و فوتی توسط رانندگان رو به افزایش بوده و این تصادفات باعث گردیده خسارت های مالی و جانی، روانی و اجتماعی به اشخاص وارد نماید که در بسیاری از موارد جبران آن ها غیر ممکن بوده است، لذا در راستاي اجراي برنامه هاي مصوب سال 1400 اين معاونت و در اجرای برنامه «اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی» جلسه ای با حضورنمایندگان شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و پلیس راهنمایی و رانندگی ویژه شرق و غرب استان تهران در محل این معاونت برگزار گردید.

  •  سه نقطه پرتصادف

در این جلسه مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بیان داشت: براساس پیگیری های این معاونت درسال گذشته سه نقطه پرتصادف (اتوبان آزادگان، اتوبان امام علی و اتوبان بسیج)شناسایی گردید و اقدامات در جهت رفع آن نقاط پرتصادف انجام گردید . مبحث دیگر دوربین های کنترل ترافیکی است که باید در ابتدای شهرها نصب شوند که براساس آن بتوانیم در برخی نقاط که تصادف بسیاری انجام می شود با این اقدام، کنترل و کاهش تصادفات را داشته باشیم. با توجه به موارد فوق دستگاه های مربوطه در ابتدای امر نسبت به ارائه گزارش آماری اقدام نمایند تا اعضای کارگروه اقدامات را با نتایج آمارها مقایسه کنند تا بتوانیم به جمع بندی و هم افزایی مطلوبی دست پیدا کنیم، سپس اقداماتی که در جهت رفع نقاط حادثه خیز و پرتصادف تاکنون انجام شده است گزارش نمایند .

  • کاهش ورودی پرونده های تصادفات جاده ای

سوهانی افزود : هر ساله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقداماتی را در جهت کاهش ورودی پرونده های تصادفات جاده ای اعم از جرحی و فوتی انجام می دهد و طی سالیان گذشته یکی از مواردی که در تصادفات فوتی و جرحی استان تهران نقش مهمی داشته نقاط حاثه خیزی هستند که در سطح استان تهران وجود دارند و ضرورت دارد شهرداری تهران نقاط حادثه خیزی که در سطح استان تهران توسط پلیس راهور شناسایی گردیده را برطرف نماید

-نماینده شهرداری تهران با تشریح اینکه نقاط پرتصادف براثر میزان حوادث در مناطق استان شناسایی می گردد بیان داشت هم اکنون ارتباط مطلوبی بین پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران در جهت رفع نقاط پرتصادف به وجود آمده است و از سال1399 برای اولین بار میزان تصادفات جرحی در مناطق مختلف شهر تهران از طریق GIS قابل رصد می باشد.

در ادامه نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشتند در بسیاری از اقدامات می بایست فرآیند پیشگیری در نظر گرفته شود، پیشنهاد می­شود تردد موتورسیکلت درخطوط ویژه مورد بررسی قرار گیرد و در هنگام وقوع تصادف تمهیداتی جهت تعیین میزان مشخصی تقصیر برای راکبین موتورسیکلت در نظر گرفته شود.

نماینده اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : هم اکنون 5 کمیته در خصوص تصادفات (شامل شبکه معابر، ایمنی و برخورد با تخلفات ،اصلاح هندسی، حمل و نقل عمومی و …)در جریان می باشد و کلیه اقدامات به صورت کارشناسی مورد رصد قرار می گیرد. هم اکنون اقداماتی همانند آشکارسازی پایه تیرهای چراغ برق و جداسازی مسیرهای رفت و برگشت درحال انجام می باشد و برنامه آرام سازی شبکه معابر با نصب سرعت گیر دردست اقدام است و همچنین نصب چراغ LEDپلیس نما درتهران دردستور کار بوده و تاکنون 21دستگاه نصب شده است.

  • لیست نقاط پر تصادف به تفکیک هر شهرستان

در پایان در این نشست مقرر گردید: با توجه به گزارش شهرداری تهران مبنی بر سرقت تجهیزات مرتبط با مسائل ترافیکی، مقرر شد شهرداری تهران آمار سرقت تجهیزات ترافیکی خود را به تفکیک مناطق شهر تهران و نوع وسیله سرقت شده به همراه راهکارهای پیشگیرانه در این خصوص به این معاونت ارسال نماید.

همچنین با توجه به گزارشات واصله از نمایندگان پلیس راهور شرق و غرب استان تهران مبنی بر عدم رفع اکثر نقاط پر تصادف در شهرستان های استان تهران، مقرر گردید پلیس راهور شرق و غرب استان تهران لیست نقاط پر تصادف به تفکیک هر شهرستان را در اسرع وقت به این معاونت ارسال فرمایند./معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

 

انتهای پیام///

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا