اخباراخبارمسئولیت اجتماعی

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

نخستین «رویداد بین المللی مسئولیت اجتماعی صنعت ساختمان» در تالار آبی مجموعه نیاوران افتتاح شد.

نخستین رویداد مسئولیت اجتماعی و صنعت ساختمان برگزار شد

به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی : این همایش با حضور حسین علی شهریاری رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی،  شیدا مهنام مدیرعامل موسسه مسئولیت اجتماعی سلامت ایران، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرپرست این مجموعه، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون عمران، سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ، دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن و جمعی از مدیران و متخصصین ملی و بین المللی در این حوزه برگزار شد.

این رویداد را موسسه چند منظوره مسئولیت اجتماعی سلامت ایران با همکاری و مشارکت سازمان نظام مهندسی، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، مجمع خیرین مسکن ساز بنیاد مسکن، دانشگاه شهید بهشتی، کرسی سلامت اجتماعی و توسعه یونسکو، دانشگاه تهران و متولیان فنی، اجرایی و دانشگاهی، مسئولین و مقامات مرتبط با موضوع و جمعی از سفرا و نمایندگان سازمانهای بین المللی برگزار کرد.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

حمایت سازمان های بین المللی از رویداد «مسئولیت اجتماعی و صنعت ساختمان»

دکتر شیدا مهنام ،مسئول برگزاری همایش و مدیرعامل موسسه مسئولیت اجتماعی سلامت ایران در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین حاضر در جلسه پیرامون اهمیت مسئولیت های اجتماعی و مشارکت فعالانه جامعه براى حل دغدغه های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی که بخش عمده ای در سازه های شهری و ساختمانی و بخش های خصوصی است گفت: این رویداد یک فرصت مناسب برای همه افراد است  که با تشکیل یک شبکه با کمک یکدیگر در حفاظت از سازه های شهری و بناهای تاریخی اقدام کنیم.

وى افزود: این رویداد یک فرصت مناسب برای همه ماست که با تشکیل یک شبکه و با کمک یکدیگر در حفاظت از سازه های شهری و بناها و ابنیه های تاریخی اقدام کنیم.

مدیرعامل موسسه مسئولیت اجتماعی سلامت ایران در این مراسم اظهار کرد: این رویداد فرصتی است که یک هم اندیشی نسبت به موضوع سازه های تاریخی داشته باشیم. ما امروز توانستیم همه حلقه ها را در کنار هم جمع کنیم.

وی ادامه داد: حلقه بخش خصوصی نیز مهم است. طراحان ارزشمندی در جمع ما حضور دارند و ارتباط بیشتر حلقه های مرتبط با پژوهش و سیاست گذاری و همچنین ترویج آموزه های مسئولیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

مهنام افزود: داشته ها و پتانسیل های داخلی ما باید الگوسازی شود. از سازمان های بین المللی تشکر می‌کنم که به ما کمک خواهند کرد از خروجی های این رویداد در فضاهای بین المللی استفاده کنیم. همه ما باید احساس دغدغه مندی زیادی نسبت به ابنیه های تاریخی داشته باشیم.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

پیام وزیر میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی به رویداد مسئولیت اجتماعی و صنعت ساختمان

در ادامه برنامه دکتر جلالی سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین در این برنامه گفت: بنده در بدو ورود خود بعنوان مدیر مجموعه نیاوران  بدنبال ارائه بهترین نام برای این مجموعه بودم . واژه نیاوران از دو کلمه نی و اوران تشکیل شده که به معنی نفس نفس می باشد و این رویداد بزرگ نشانی از به کار بردن معنی نفس نفس و خشت به خشت استفاده از دانش و تجربه به کار گرفته شده و این موضوع به عنوان مسئولیت اجتماعی نامیده شده است.

وی افزود: موضوع ابنیه های تاریخی و ساختمانها بسیار اهمیت دارد و هر پدیده ای از قبیل چوب و سنگ و خشت اگر با عشق به آن نگاه شود حتما دارای روح خواهد شد.

دکتر جلالی در ادامه سخنان خود پیام عزت الله ضرغامی،  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را قرائت کردند:

میراث فرهنگی ملل، این یادگاران ماندگار، مبین فرهنگ و معرف تمدن انسانهایی متفکر و خلاقند که به قدرت دانش و به زیور هنر در جهان امروز برجسته و منورمانده اند . این سرمایه های بین نسلی که از دوردستها مورد تکریم نسلهای پس خود قرار گرفته اند ، امروز چون گنجینه ای سترگ و گرانبها نزد ما میراثداران هزاره سوم و صد البته امانتی سنگین بر دوشمان هستند . نیک میدانیم جمهوری اسلامی ایران سرزمین ریشه هاست و از ممتاز ترین میراثداران میراث بشریست که تجلیاتش از دوره های مختلف تاریخی و دوران باشکوه اسلامی شهرت جهانی دارد .

اما آنچه که تاکنون منتج به داشته های ارزشمند هویتی امروز ما گردیده است یقینا شبکه ای از هم افزایی های بی بدیل جامعه ای پویا و فرهنگیست . همواره به موزات انجام تکالیف دولتها در راستای حفظ و انتقال ارزشهای میراثی و حفاظت و احیاء ابنیه پرجلال و شکوهمند ایرانی – اسلامی که مایه فخر و مباهات ملی ما ایرانیان گردیده است، مشارکت مردم و بخش خصوصی نیز در این عرصه برای صیانت از آنها نقشی نافذ را در پایداری و ماندگاری میراثمان آفریده است .

امروز که جهان در آوردگاه رقابت فرهنگی برای ربودن گوی سبقت از قدرتهای نرمی چون، فرهنگ و مهر بهره میگیرد و در سایه سار امن وحدت و همگرایی توشه بر میچیند، تمرکز بر مسئولیت اجتماعی و تلاش برای ارتقاء این فرهنگ متعالی که برگرفته از آموزه های اسلامی و میراث نبوی ماست آنچنان مهم و حیاتیست که میباستی به عنوان یکی از اولویتهای ما در سند توسعه کشور قرار گیرد .

اکنون که طیف گسترده ای از معاذیر تحمیلی و به ناحق بر کشور متمدن و تاریخساز ما جاری و ساریست ، تعالی بخشی مسئولیت اجتماعی و مشارکت مردمی، عزمی جزم و حضوری پا به میدان میطلبد چراکه میراث فرهنگی متعلق به فرد فرد جامعه و مباهات آن جزئی متصل به هویت هریک از آنان است و آنان صاحبان و مالکان این یادگاران ماندگارند .

میراث فرهنگی تاج سروری هویت بر سر هریک از ایرانیان ایران اسلامی و سرافراز است که چون داشته های مادی و معنوی خود بیمه ی این فرهنگ و هویتند. امروز بیش از هر زمان دیگر در جهان حس هویت، حسی توام با رضایت و خوشنودی را در وجود انسانها تقویت میسازد.

برگزاری نخستین گردهمایی مسئولیت اجتماعی ابنیه و صنعت ساختمان ، خاصه توجه به برپایی حس مسئولیت اجتماعی در حوزه میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی نقطه عطفی در تحقق توسعه متوازن و پایدار خواهد گردید چراکه به یمن فرهنگسازی در بالندگی مسئولیت اجتماعی با توجه به کثرت ابنیه تاریخی و فقدان تکافوی منابع مادی و انسانی در حفاظت و احیا اثار و بناهای میراثی، پایش هوشمندانه و دغدغه مندی نسبت به این داشته های بی تکرار را رقم خواهد زد. این داشته ها که هریک زمان و مکان و باورمندیهای خالق آن را که اغلب بر پایه اعتقادات غالب آن جوامع نمود یافته است امروز نه تنها ستاره های منور در آسمان ایران که همچون الماسهای درخشان در این سرزمین ریشه هاست که رشد و رونق گردشگری به مثابه صنعتی مستغنی و پایدار ساز در توسعه، نیازمند آگاهی افزایی سواد میراثی در آحاد جامعه و به تبع آن بالندگی فرهنگ مسئولیت اجتماعیست .

بدینوسیله از تلاش هوشمندانه در برگزاری این رویداد ارزشمند و فرهنگ ساز تقدیر و تشکر مینماید و از مردم فرهنگ پرور و بخش سرافراز خصوصی برای حضور در این عرصه که از ارزشمندترین داشته های ملی ماست صمیمانه سپاسگزارم وسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

اهمیت ارتقاء کیفیت و کمیت سلامت اجتماعی

سخنران بعدی این مراسم دکتر علی اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود. نیکزاد در این همایش گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت احیای بافت فرسوده است که رییس جمهور در این زمینه تاکید کرده اند.رویکرد ذیگری که در دستور کار قرار گرفته حمایت از سرمایه گذاری در بخش مسکن است.

وی تصریح کرد: ما باید از صاحب نظران و کارشناسان در خصوص مسئولیت اجتماعی در زمینه ساخت مسکن استفاده کنیم.

دکتر نیکزاد به دو نکته مهم شامل ارتقاء کیفیت و کمیت سلامت اجتماعی و توسعه و پیشرفت پایداری جامعه نیز  اشاره کرد.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

در ادامه برنامه از دو نفر از خیرین مسکن ساز ،حاج اکبر ابراهیمی به جهت بازسازی ۴۳۶ واحد مسکونی در استان های محروم و آسیب دیده و مهندس فرهاد خاکی پور مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور قدردانی و تجلیل شد.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

مسئولیت جهادی واژه های شیرین برای مردم است

اقبال شاکرى  عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه این رویداد افزود: در گذشته مسئولیت اجتماعى به شکل و نام هاى دیگر انجام می شده است که در حال حاضر مدل بهبودیافته و پیشرفته آن را مشاهده می کنیم.

وى افزود: در حال حاضر نهادهایی که محورشان خدمات محور هستند با برنامه ریزى ، زمان بندى و شاخص اندازه گیرى به اجراى مسئولیت اجتماعى می پردازند.

شاکرى بیان داشت: مسئولیت اجتماعى فرآیندى است که نهادها را از پول پاشى به سمت توانمند سازى الگوها حرکت مى دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت جهادی یکی از واژه های شیرین و دل‌چسب برای مردم است. انتظار می رود که این نشست بلندگوی اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی صنعت ساختمان باشد. من معتقدم در آینده ای نزدیک رقابتی نزدیک بین دولت و بخش خصوصی در خصوص اجرای مسئولیت های اجتماعی رخ خواهد داد.

وی افزود: این نشست می تواند برخی پیشنهادات و اصلاحات را به ما ارائه دهد تا بتوانیم در خصوص ایفای مسئولیت های اجتماعی اقدامات موثری را انجام دهیم. در صنعت ساختمان باید مسئولیت های اجتماعی به بهترین وجه انجام شوند. در این زمینه استفاده از مصالح ساختمانی جدید، استفاده از مدل های ایرانی و اسلامی، استفاده از مدل های جدید ساختمان سازی و… بسیار ضروری است.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی

دکتر سعدالله نصیر قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی سخنران بعدی این همایش با اشاره به نقش دانشگاه ها در زمینه مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد:دانشگاه ها نقش مهمی در تربیت انسان هایی دارند که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت می کنند.از سوی دیگر علم و دانش در زمینه مسئولیت اجتماعی تعیین کننده است.علم و دانش باید مسئولیت اجتماعی تولید کند.

وی تصریح کرد: همه دانشگاه های کشور باید موضوع مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار بدهند و این موضوع در آینده باید مورد توجه دانشگاه هایی قرار داشته باشند که بخش عمده علم کشور را تولید کنند.

در ادامه برنامه از دکتر محمد رضا حافظی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی ، دکتر محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن و خانم دکتر آتوسا مومنی معاون سابق میراث فرهنگی تجلیل و قدردانی شد.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

متأسفانه بیمارستان‌ها از استحکام کافی برخوردار نیستند

دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین سلامت کشور مسئولیت های اجتماعی را بعنوان سلامت اجتماعی و روانی تعریف کرد و گفت: خیرین سلامت کارهای بسیار بزرگی در این حوزه در سطح کشور انجام داده اند همچنین فعالیت های بسیاری در حوزه ساختمان و مدرسه سازی انجام شده که به طور شایسته از این خیرین قدر دانی نشد.
وى افزود: تصمیم بر این است که نه تنها از ظرفیت خیرین غافل نشد بلکه بتوانیم در قانون برنامه هفتم مجلس تسهیلات ویژه ای برای این عزیزان فراهم آوریم.
شهریارى بیان داشت: در همین راستا صنعت ساختمان بسیار مهم است و باید ساختمانهایی با استفاده از تمام استاندارد ها در سراسر کشور ساخته شود.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین سلامت کشور خاطرنشان کرد: من دغدغه بزرگی در خصوص مسئولیت های اجتماعی صنعت ساختمان دارم. در مواقع بحرانی بیمارستان‌ها تنها پناهگاه مردم و مرکز اصلی ارائه خدمات هستند. متأسفانه امروزه بیمارستان‌ها از استحکام کافی برخوردار نیستند و با وقوع یک زلزله خفیف ساختمان این بیمارستان‌ها آسیب می‌بینند. این موضوع بسیار مهمی است که باید نسبت به آن حساس باشیم و اقدامات ویژه‌ای برای رفع این چالش انجام دهیم.

الزام توجه دانشگاه ها به موضوع مسئولیت اجتماعی/مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد

شهروندان باید در قبال خرید مسکن مطالبه گر باشند

دکتر حمزه شکیب رییس سازمان مهندسی کشور هم در این همایش تصریح کرد:همه بخش های مسکن سازی اعم از ساخت و ساز و نظارت اگر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند در زمینه های مختلف نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. مسئولیت اجتماعی به چرخه ساخت و ساز ارتباط دارد و اگر افرادی مانند مالک متروپل به این موضوع توجه می کرذند با جان خود ومردم بازی نمی کرد.مسئولیت اجتماعی در کنار هر کاری قرار بگیرد بدون تردید نتیچه بهتری به همراه خواهد داشت.

وی گفت: شهروندان نیز به نوبه خود وظایفی دارند و باید در قبال خرید مسکن کاملا مطالبه گر باشند و قبل از خرید خانه  تمام زوایای نحوه ساخت آن را جویا شوند و چشم بسته عمل نکنند.

مسئولیت اجتماعی همه بخش های دولت را در بر می گیرد

دکتر محمود شابان مدیرعامل بانک مسکن نیز در این رویداد سخنرانی کرد. شایان با اشاره به ضرورت مسئولیت اجتماعی برای سیستم بانکی کشور تصریح کرد:مسئولیت اجتماعی همه بخش های دولت و نظام را در بر می گیرد.با توجه به شرایط کشور  باید تسهیلات بخش های غیر ضروری به بخش مسکن منتقل شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا