Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
ویژگی های رابطه جنسی سمی را بشناسید/ ۸ رفتاری که رابطه زناشویی را سالم می کند - آموزش همگانی
اجتماعیاخباراخباراقتصادی

ویژگی های رابطه جنسی سمی را بشناسید/ ۸ رفتاری که رابطه زناشویی را سالم می کند

به گزارش خبر فوری، بسیاری از طلاق های رسمی و عاطفی به علت نداشتن رابطه جنسی سالم رخ می دهند.

سرد مزاجی یکی از زوجین، انحراف جنسی آنها، عدم اطلاعات کافی از مسائل زناشویی، عدم شناخت ویژگی های جنسی طرفین و به خصوص عدم توجه به ارضاء طرف مقابل، همگی از جمله عللی هستند که می توانند زندگی یک زوج را از هم متلاشی کنند. گاهی شرم ، حیا و غرور باعث می شود زوجین دلیل اصلی تمایل به طلاق را مطرح نکنند اما در واقع، نداشتن رابطه جنسی متعارف و سالم باعث بروز جدایی آنها می شود.

در این گزارش قصد داریم مروری بر رفتارهای جنسی درست و صحیح داشته باشیم تا به زوجین کمک کرده و جلوی طلاق عاطفی یا رسمی آنها را بگیریم.

رابطه جنسی ناسالم این ویژگی ها را دارد

پیش از هر چیز باید یک رابطه جنسی ناسالم را تعریف و ویژگی های آن را برشماریم. هر گونه رابطه ای که از ارضاء جنسی و ذهنی یکی از زوجین جلوگیری کرده و در طولانی مدت باعث دلزدگی و سردی طرفین شود، رفتار جنسی ناسالم دانسته می شود.

این رفتارها بسته به ویژگی های جسمی افراد، سن، شرایط فرهنگی و خانوادگی و اجتماعی و … متفاوت است اما می توان برخی ویژگی های مشترک را در این رفتارها شناسایی کرده و برشمرد.

الف. آزار جسمی، جنسی و روانی یکی از طرفین

اگر یکی از زوجین از آزار جسمی و جنسی و یا حتی روانی حین رابطه لذت ببرد اما طرف مقابل از این رفتار احساس نارضایتی کند، می توان اعلام کرد که رابطه جنسی وارد حالتی سمی شده است. همچنین، کنترل گری یکی از طرفین بر دیگری و عدم علاقه طرف دیگر به این رفتار، از جمله ویژگی های یک رابطه جنسی ناسالم است که می تواند مصداق آزار جسمی و جنسی و روانی هم باشد.

ب. خودخواهی و بی توجهی به نیازهای طرف مقابل

وقتی یکی از طرفین فقط به نیازهای جنسی خود توجه کند و به نیاز طرف مقابل بی توجه باشد، رابطه جنسی وارد فضایی ناسالم می شود. برای مثال، اگر مردی به زودانزالی مبتلا باشد و مدت رابطه جنسی را کم کند و زن احساس ارضاء نکند، رابطه ای ناسالم شکل خواهد گرفت.

ج. عدم رعایت چارچوب های شخصی

هر فردی بسته به شخصیت و فرهنگش، برخی رفتارهای جنسی را درست و برخی را غلط می داند. اطلاع از این باورها می تواند کمک زیادی به زوجین کند. بروز رفتاری که زوج یا زوجه آن را توهین آمیز یا خشونت آمیز یا بی معنی تلقی کند، می تواند باعث دلزدگی شده و سرد مزاجی را به دنبال داشته باشد.

د. انتظارات غیر واقعی

رابطه ناسالم زمانی شکل می گیرد که یکی از طرفین از طرف دیگر انتظار زیادی داشته باشد. برای اینکه رابطه‌ زناشویی ناسالم شود، زوجین باید از ایجاد توقعات بالایی که برآورده کردن آن‌ها دشوار است، اجتناب کنند. اگر زوج یا زوجه می خواهد که طرف دیگر کاری را انجام دهد، باید آن را با او در میان بگذارد و ببیند او آماده انجام آن است یا خیر.

ه. احساس ناامنی

برخی رفتارها باعث ایجاد حس ناامنی در یکی از طرفین می شود. وسواس فکری و عملی، انتظارات بی جا، رفتارهای جنسی خشونت آمیز، ایجاد حس رقابت و حسادت، عدم بروز محبت حین و بعد از رابطه، سابقه خیانت و … از جمله ویژگی هایی هستند که می توانند با ایجاد حس ناامنی در یکی از طرفین، رابطه زناشویی را به مرز نابودی بکشانند.

ی. رابطه جنسی مراقبت نشده

هرگونه رابطه جنسی که باعث بروز بیماری های مختلف جسمی و جنسی طرفین شود مصداق «رابطه جنسی مراقبت نشده» است. عدم برقراری رابطه هنگام مستی، بیماری جسمی و جنسی و همچنین، رعایت نظافت و بهداشت جنسی از جمله اصلی ترین قواعد رابطه جنسی سالم است. عدم رعایت این نکات می تواند باعث ایجاد بیماری و ناراحتی زوجین شود.

برای داشتن رابطه ای سالم این نکات را رعایت کنید

مهم ترین نکته در رابطه جنسی سالم حفظ صمیمیت، ارضاء ذهنی و جنسی و اجتناب از سردمزاجی است. برای حفظ رابطه و پایدار ماندن آن بهتر است رفتار جنسی خود را اصلاح کنیم. اصلاح رفتار جنسی در هر زوج و خانواده ای به یک نحو صورت می گیرد. با این حال، برخی نکات کلی می توانند در این رابطه به کمک طرفین بیایند. مهم ترین این نکات بدین قرار هستند:

الف. خواسته ها و انتظارات خود را صراحتا و با صمیمیت با شریک خود در میان بگذارید.

ب. غرور، شرم، خشم و برخی عواطف آسیب زا را کنار بگذارید. گاهی شروع کننده رابطه باشید. از بیان احساسات و خواسته های خود شرمگین نشوید اما توقعات بی جا هم نداشته باشید.

ج. اعتماد به نفس داشته باشید. از بدن خود شرمگین نشوید و دائما به این فکر نکنید که نمی توانید خواسته های شریک زندگی تان را برآورده سازید.

د. به مدت زمان رابطه جنسی، تعداد آن در هفته، کم و زیاد شدن آن در ماه و … فکر نکنید. پر واضح است که رابطه جنسی بسته به شرایط زندگی و کارهای خانواده کم و زیاد می شود. حساسیت روی این مسائل می تواند آسیب زا باشد.

 ن. از دیدن فیلم ها و عکس های مستهجن اجتناب کنید. این رفتار می تواند میل جنسی شما را کم کرده و از علاقه شما نسبت به همسرتان بکاهد.

و. در رابطه جنسی خود خلاقیت داشته باشید. صرفا یک سری افعال روتین را تکرار نکنید. سعی کنید صمیمیت و عشق را در رفتار و کلمات خود بروز دهید. همچنین قبل و بعد از رابطه جنسی، رفتارهایی لذت بخش مانند بروز محبت یا نوازش و … را از خود بروز دهید.

ه. پس از رابطه جنسی، سریعا بستر را ترک نکیند. سعی کنید دقایقی را کنار همسرتان بگذرانید و با او صحبت کرده و به او ابراز محبت کنید.

ی. نظافت شخصی را قبل و بعد از رابطه جنسی رعایت کنید. پیش از رابطه جنسی دستشویی بروید. حتما دهان و بدن خود را خوشبو کنید و سعی کنید بوی عرق ندهید.

از یاد نبرید که یکی از دلایل مهم رشد طلاق در کشور، عدم آموزش جنسی است و رعایت برخی نکات ساده، خواهد توانست به حفظ روابط پایدار در خانواده‌ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا